مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمان پارلمان انگلیس ۶ سال تعطیل می‌شود

عصر ساختمان- نمایندگان مجلس عوام انگلیس بامداد پنجشنبه با اکثریت آرا به طرح نوسازی 'کامل و به هنگام' ساختمان فرسوده پارلمان انگلیس که قیمت آن در حدود ۳.۵ میلیارد پوند برآورد می‌شود، رأی موافق دادند.

ساختمان پارلمان انگلیس ۶ سال تعطیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس عوام پس از 3 ساعت بحث و بررسی با 236 رأی موافق در مقابل 220 رأی مخالف به طرحی رأی دادند که بر اساس آن نمایندگان هر دو مجالس عوام و اعیان برای صرفه‌جویی در عملیات بازسازی تا سال 2025 به ساختمان دیگری منتقل شوند.

    با توجه به فرسودگی ساختمان پارلمان انگلیس که بیش از یک هزار سال قدمت دارد، کار عملیات بازسازی این ساختمان از سال گذشته آغاز شد، اما تداخل حضور نمایندگان هم‌زمان با انجام عملیات بازسازی سبب گردید تا علاوه بر طولانی شدن این عملیات، هزینه آن از 3.5 میلیارد پوند به 6 میلیارد پوند افزایش پیدا کند.

    در این میان بحث‌هاو گمانه‌زنی‌هایی در خصوص انتقال موقت نمایندگان پارلمان به سایر شهرهای انگلیس از جمله بیرمنگام، لیدز و منچستر مطرح گردید که به دلیل بعد مسافت و اینکه وزرا نمی‌توانند میان محل کارشان و شرکت در پارلمان در تردد باشد، این قضیه منتفی شد.

    گزارش‌ها حاکی است که بخش‌هایی از ساختمان پارلمان انگلیس از جمله سیستم‌های گرمایش، برق و آب و فاضلاب آن مدت‌هاست که تعمیر اساسی نشده اند.

    در گزارشی که در سال 2012 در پارلمان انگلیس ارائه شد، گفته ‌شد در صورتی‌که موضوع مرمت ساختمان پیگیری نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد خواهد شد.

    این برای اولین باری خواهد بود که نمایندگان مجلس انگلیس پس از خسارت‌های گسترده ناشی از جنگ جهانی دوم، به‌منظور عملیات بازسازی این ساختمان را ترک می‌کنند.

    طرح یادشده اکنون برای نهایی شدن به مجلس اعیان فرستاده‌ شده و در صورتی ‌که مجلس اعیان نیز نظر مجلس عوام را مورد قبول قرار دهد، این لایحه به طور عملی تصویب و از سوی دولت به اجرا گذاشته خواهد شد.

    بر اساس ساختار سیاسی انگلیس، پارلمان بالاترین مرجع قانون‌گذاری در این کشور است.

    این پارلمان از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل‌شده که هر یک در سالن‌های ویژهٔ خود در کاخ وست مینستر تشکیل جلسه می‌دهند.

    پس ‌از آنکه کاخ تاریخی وست مینستر در جریان یک آتش‌سوزی در تاریخ 22ماه اکتبر سال 1834 میلادی از بین رفت، 'چارلز باری'، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را که ساخته‌شده در دوران قرون‌وسطی بود ، را شروع کرد.

    آخرین مرمت این ساختمان که جزو میراث جهانی یونسکو شمرده می‌شود، در سال‌های 1940 تا 1950 میلادی صورت گرفته است.

    کاخ وستمینستر و برج ساعت بیگ بن که دارای 96 متر ارتفاع و 12مترمربع مساحت و یازده طبقه است، یکی از پرجاذبه ترین دیدنی های جهان بشمار می آیند.

    این کاخ علاوه بر محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان یا اعیان بریتانیا ، برای مراسم ها و تشریفات رسمی و نیز بازدید گردشگران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار