مدیران خودروعصر اعتبار

پرهیزکار در چهارمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج‌فارس:

ضرورت توجه به خرده اقلیم‌ها در توسعه سواحل و دریاها

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج‌فارس استفاده بهینه از سواحل و دریاها را یکی از دلایل اصلی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته دانست و گفت: خوشبختانه ایران نیز در نواحی جنوبی و شمالی کشور دارای سواحل و مرز دریایی بسیاری است که باید در زمینه توسعه به آن توجه شود.

ضرورت توجه به خرده اقلیم‌ها در توسعه سواحل و دریاها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح برنامه‌های دو روزه چهارمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج‌فارس با رویکرد توسعه پایدار منطقه مکران، چالش‌ها و راهکارها بیان کرد: از آنجایی که همواره فصل مشترکی بین هوا و دریا وجود داشته و به صورت شبانه روز میزانی از جرم و انرژی بین آن‌ها تبادل می‌شود، کشورهای توسعه یافته در مدل سازی‌های شرایط جوی در هواشناسی جهانی از جفت مدل‌های جوی-اقیانوسی استفاده کرده و آن را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند.

    پرهیزکار در ادامه استفاده بهینه از سواحل و دریاها را یکی از دلایل اصلی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته دانست و گفت: خوشبختانه ایران نیز در نواحی جنوبی و شمالی کشور دارای سواحل و مرز دریایی بسیاری است که باید در زمینه توسعه به آن توجه شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث توسعه چابهار و سواحل مکران در دولت دوازدهم بیان کرد: از آنجایی که توسعه این منطق در اولویت اقدامات دولت فعلی قرار گرفته است ما نیز باید در جهت ایجاد شرایط مناسب برای توسعه پایدار آن تلاش کرده و اجازه تکرار سرنوشت زاینده‌رود، کارون و ... را که همگی به دلیل اعمال توسعه ناپایدار ناشی شده‌اند را در این منطقه ندهیم.

    این مقام مسئول در ادامه شرایط اقلیمی را یکی از شاخصه‌های مهم در تعیین مسیر توسعه پایدار در هر منطقه اعلام کرد و افزود: در توسعه دریایی نیز توجه به خرده اقلیم سواحل و دریا امری مهم محسوب شده که تحقق آن نیز با همکاری بخش‌های مختلف همراه خواهد بود.

    به گفته وی سازمان هواشناسی کل کشور با توجه به حساسیت بالای این نوع از توسعه اقدام به برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی طی ١۰ سال گذشته در کشور کرده و مباحث گوناگونی در این حیطه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

    رئیس سازمان هواشناسی کل کشور ادامه داد: توسعه پایدار منطقه خلیج فارس در سومین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی به عنوان شعار اصلی این کنفرانس مطرح و دست‌آوردهایی را در این خصوص به همراه داشت که آشنایی با روش‌های جدید در پیش‌بینی عددی هواشناسی دریایی و داده‌های ماهواره‌ای در حوزه اقیانوس شناسی، مانیتورینگ خلیج فارس و دریای عمان و همچنین راهکارهای کاهش آلودگی محیطی در این منطقه ازجمله آن به شمار می‌رود.

    پرهیزکار در پایان توسعه پایدار با تمرکز در سواحل مکران را شعار این دوره از کنفرانس بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس مطرح کرد و گفت: امید داریم تا نتیجه این کنفرانس ضمن کمک به محققان و تصمیم‌گیران منجر به توسعه درست و صحیح در کشور نیز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار