مدیران خودروعصر اعتبار

وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری در گلستان

عصر ساختمان:مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: راس ساعت ۲۱:۲۱ دیشب، زلزله ای در مقیاس ۳.۵ ریشتر در شهر «فاضل آباد» گرگان به وقوع پیوست.

وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری در گلستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، صادق علی مقدم، اظهار کرد: این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 54.622  و عرض جغرافیایی 36.854 روی داده است.

    وی با تاکید بر آمادگی مدیریت بحران استان و شهرستان‎های تابعه برای مواجهه با حوادث احتمالی تصریح کرد: با اطلاع از این زلزله با فرمانداری شهرستان  گرگان تماس برقرار شد، که تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی به این اداره کل منعکس نشده است.

    مقدم  یادآور شد: چندی پیش نیز زلزله‎‎ای در مراوه‎تپه به وقوع پیوسته بود که خسارتی در پی نداشت.  

    وی با اشاره به قرار گرفتن گلستان بر روی گسل زلزله افزود: سوابق تاریخی زلزله در استان نشان می‎دهد: این منطقه جزء مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های شدید بوده و وقوع این پدیده طبیعی در استان حتمی و اجتناب ناپذیر است؛ اما زمان آن مشخص نیست.

    دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این تهدید دائمی وظیفه ما را در پرداختن به موضوع پیشگیری برای کاهش اثرات این پدیده طبیعی دوچندان می‎سازد.

    مقدم با اشاره به اهمیت مقاوم‎سازی بناهای احداثی به ویژه  اماکن مسکونی اضافه کرد: در استان گام‎های مناسبی از سوی دستگاه‎های اجرایی متولی در حوزه مقاوم‎سازی به وی‍ژه ساخت‎وسازهای روستایی انجام گرفته اما همچنان موضوع بافت‎های فرسوده از دغدغه‎هایی است که شهرهای بزرگ استان با آن روبه رو هستند و نیازمند کار بیشتری در این عرصه هستیم.

    وی یادآور شد: مواجهه با موضوع زلزله در گلستان نیازمند برنامه‎های پیشگیری مبتنی بر آموزش است  که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان استان به ویژه در مدارس قرار گیرد.

    مقدم با بیان اینکه زلزله و سیل  تنها دغدغه‎های استان در زمینه بلایای طبیعی نیستند، یادآور شد: بیشترین نگرانی شهر بزرگی همچون گرگان، وجود  بافت‎های قدیمی است که میزان خسارات احتمالی را دوچندان می سازد.

    وی اذعان داشت: وقوع حدود 900 لغزش و زمین لرزه در استان طی سال‎های اخیر  اهمیت موضوع توجه به پدیده زلزله را مضاعف می‎کند و مطمئنا بی‎توجهی به ساخت و ساز اصولی و  آموزش پاشنه آشیلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو