مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر خدمات نظام‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مشهد:

اجتناب از تکفل همزمان مسؤولیت‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ای در مهندسی است

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر خدمات نظام‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان گفت: اخلاق، بایدها و نبایدهایی در رفتار انسان است که دارای ارزشی مافوق ارزش‌های مادی است.

اجتناب از تکفل همزمان مسؤولیت‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ای در مهندسی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این مراسم که عصر روز پنجشنبه سوم اسفندماه در محل هتل میثاق مشهد و با حضور محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین کامران رئیس اداره نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی، برخی مدیران و اعضای سازمان نظام‌مهندسی استان برگزار شد، منوچهر شیبانی اصل در خصوص اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان گفت: اخلاق، بایدها و نبایدهایی در رفتار انسان است که دارای ارزشی مافوق ارزش‌های مادی است.

    وی همچنین به تعریف مهندس اشاره کرد و افزود: مهندس کسی است که از دانش تخصصی در رشته‌ای خاص برخوردار است و با خلاقیت، مسائل مختلفی را در حوزه تخصصی خود حل می‌کند و آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم می‌کند.

    مدیرکل دفتر خدمات نظام‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: لازم است مهندسین ضمن توجه به اخلاق حرفه‌ای به عنوان اصل پایه، لازم است از شاخصه‌هایی چون وحدت، مسؤولیت پذیری، احترام به قوانین و مقرراتی و حقوق  شهروندی، عشق به کار، نظم‌پذیری، تحمل سختی‌ها برای سرمایه‌گذاری و میل به کارهای برتر و فوق‌العاده برخوردار باشند.

    وی تصریح کرد: رعایت اخلاق توسط مهندسان در تمامی فعالیت‌های مهندسی ضروری است، چرا که در درازمدت، رضایت، آرامش خاطر، طول عمر و منافع معنوی و مادی بیشتری را برای ایشان همراه خواهد داشت و از همه مهم‌تر مهندسان باید شخصاً ناظر و مراقب اعمال و افکار خویش در همه بخش‌ها باشند.

    شیبانی اصل به تصویب نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان در سال 94 اشاره کرد و گفت: اجتناب از تکفل همزمان مسؤولیت‌ها که زمینه و موجبات قبول منافع متعارض را فراهم آورد، لازمهٔ اخلاق حرفه‌ای در مهندسی است.

    وی در پایان از اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی که جزو اولین نفراتی بودند که پروانه مهندسی خود را تودیع کردند، تقدیر و تشکر کرد.

    همچنین در این مراسم حسین کامران رئیس اداره نظام‌مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: بالغ بر 35 هزار نفر مهندس در استان عضو این سازمان هستند که این موضوع از دو جهت قابل‌توجه است؛ اول اینکه حضور این میزان از تحصیل‌کردگان، فرهیختگان و اساتید بزرگ حوزه ساختمان در کشور باعث افتخار ماست و از زاویه‌ای دیگر فراهم آوردن شرایط کار حرفه‌ای از مسؤولیت‌هایی است که می‌طلبد مسئولان امر نگاه ویژه‌ای به منظور مساعد ساختن شرایط کاری برای این عزیزان داشته باشند.

    وی گفت: مهندسین نیز باید در زمینه تعریف فرصت‌های شغلی جدید خلاقیت داشته و کار تیمی و گروهی را بسط دهند.

    علی مختاری عضو هیئت‌علمی و دکترای تخصصی مدیریت پروژه‌های اقتصادی و  محمدهادی مهدی نیا، دکتری مهندسی شهرسازی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

    گفتنی است در این مراسم همچنین از پیشکسوتان مهندسی استان و مدیران اسبق سازمان نظام‌مهندسی خراسان رضوی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

    شایان‌ذکر است پنجم اسفندماه به مناسبت بزرگداشت سالروز میلاد خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندسی نام‌گذاری شده است و این مراسم به همین مناسبت برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو