مدیران خودروعصر اعتبار

جایزه‌ای برای زنان معماری

عصر ساختمان- دو معمار بریتانیایی «آماندا لوت» و «مدلین وریسندرپ» برندگان جایزه‌ی «زنان در معماری» اعلام شدند.

جایزه‌ای برای زنان معماری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از معماری آنلاین، معمار بریتانیایی و موسس «ای.ال ـ ای» «آماندا لوت» برنده‌ی جایزه‌ی سال 2018 «جین درو»، جایزه‌ی برای معرفی معمار طراحی که از طریق آثار و تعهدشان به علو مقام طراحی، [جایگاه] زنان در معماری را ارتقا بخشیده است.

    لوت در ابتدا مشغول به فعالیتی به نام نیمه‌ای از سیستم آینده بود با همراهی همسرش، جان کاپلیچی که طراحی بخش رسانه‌ای زمین کریکت لرد و [شعبه‌ی] آینده‌گرای بیرمنگام سلفریج را طراحی کرده است. در ادامه لوت «ای.ال ـ ای» را پایه‌گذاری کرده و کمتر از یک دهه بعد حرفه‌ی خود را به طور مستقل ادامه داد.

    «موزه‌ی هنر، معماری و تکنولوژی لیسبون» و «گالری جدید سینزبری ویکتوریا و آلبرت» در لندن که به ترتیب در 2016 و 2017 افتتاح شدند، هر دو برمبنای سرامیک‌کاری و فضاهای بازجمعی طراحی شده‌اند که نمودارعلاقه‌ی لوت به حساسیت مصالح و توجهش به فضای اجتماعی در شهرهاست.

    موزه‌ی هنر، معماری و تکنولوژی لیسبون

    موزه‌ی هنر، معماری و تکنولوژی لیسبون

    گالری جدید سینزبری ویکتوریا و آلبرت

    گالری جدید سینزبری ویکتوریا و آلبرت
     

    همچنین معمار هلندی، مدلین وریسندرپ برنده‌ی جایزه‌ی سال 2018 «آدا لوئیس هاکستبل» است که شامل فعالیت فردی در صنعت معماری گسترده‌تری می‌شود کهتاثیر برجسته‌ای در معماری و ساخت محیط به جای گذاشته باشد.

    وریسندرپ بیشتر به خاطر نقاشی‌های فوق‌العاده‌اش شناخته شده است که در تصویرسازی‌های کتاب «نیویورک هذیانی» به چاپ رسیده‌است. پیش از آنکه از دنیای معماری فاصله بگیرد و در عرصه‌ی طراحی، تصویرسازی و داستان‌نویسی وارد شود، شرکت «معماری متروپولیتن» را به همراه رم کولهاس، الیا و زو زنگلیس در سال 1975 پایه‌گذاری کرد.

    از تصویرسازی‌های کتاب نیویورک هذیانی

    بعد از برگزاری نمایشگاه «جهان مدلین وریسندرپ» در سال 2008، انجمن معماران برای پاسداشت فعالیت وریسندرپ در مشارکت در خیال‌ورزی معماری، دیپلم افتخاری به وی اعطا کردند. پاول فینچ می‌گوید که: « مدلین وریسندرپ تکرار شدنی نیست: هنرمندی حقیقی که فهمی عمیق از معماری و پروتکل‌هایش دارد و آثار دقیق و ظریفش نقطه‌نظری خوش‌فکر و بصری برای جهان آجرها و ملات‌ها فراهم کرده‌ است.»

    جایزه‌ی زنان در معماری با مشارکت آرکیتکچرال ریویو و ژورنال معمار، در جست‌و‌جوی اعمال تغییر در حرفه‌ی معماری است که این مهم را از طریق طراحی‌های گران‌قدر زنان معمار از سرتاسر دنیا و شناساندن الگوهایی برای زنان جوان‌تر شاغل در حرفه ممکن می‌کند.

    از نمایشگاه جهان مدلین وریسندرپ

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار