مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور اجرایی پروژه اسمارت آمستردام در همایش "تهران هوشمند ۲۰۱۸":

باید حرف تمام شهروندان را در پروژه ‌های شهرهوشمند شنید

عصر ساختمان- مشاور اجرایی پروژه اسمارت آمستردام گفت: بسیاری از مردم از فواید دسترسی به شهرهوشمند باخبر هستند و به آن فکر می ‌کنند، پس در پروژه ‌های شهرهوشمند باید حرف تمام شهروندان را شنید.

باید حرف تمام شهروندان را در پروژه ‌های شهرهوشمند شنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از شهرنوشت، فرانس آنتون ورماست در حاشیه همایش "تهران هوشمند 2018" با بیان اینکه اگرچه آمستردام به یکی از کانال های قرن هفدهم معروف است اما یکی از فانوس های دگرگونی دیجیتال هم محسوب می شود، گفت: یکی از برنامه های کلیدی این شهر، تبدیل شدن به شهر هوشمند است.

    مشاور اجرایی پروژه اسمارت آمستردام با اشاره به اینکه در آوریل 2016 این شهر جایزه پایتخت نوآوری اروپا را توسط کمیسیون اروپا از آن خود کرد، افزود: ابتکار  آمستردام در هوشمندشدن شامل پروژه هایی در دسته های مختلف است که از جمله تحرک هوشمند، زندگی هوشمند، جامعه هوشمند، مناطق هوشمند، اقتصاد هوشمند، داده های بزرگ و باز، زیرساخت ها و ... از این پروژه هاست.


    وی با تاکید بر اینکه بدیهی است که یک شهرهوشمند مکانی است که شهروندانش سالم تر و خوشحال تر هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شهروندان در سراسر جهان به اتومبیل های شخصی دسترسی دارند و این در حالی است که تبدیل شدن شهرها به مکان های هوشمند، این شکل از وابستگی شهروندان را کاهش می دهد.

    ورماست ادامه داد: در آمستردام، برنامه های دسترسی به حمل و نقل استاندارد، مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و پیاده روی، استانداردسازی قطارهای شهری، تشویق به استفاده از خودروهای هیبریدی، ایجاد محدودیت ها برای استفاده از سوخت های فسیلی و ماشین های دیزلی، ایجاد آزمایشگاه ها برای آموزش به شهروندان و برای درک مفهوم شهر هوشمند و ... راهی به سوی هوشمند شدن است.

    مشاور اجرایی پروژه اسمارت آمستردام با بیان اینکه نقش مردم در هوشمند شدن یک شهر اهمیت زیادی دارد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم در درجه اول افراد هوشمند و سپس به شهر هوشمند از نظر حمل و نقل، خدمات شهری و … دست‌ یابیم، باید به این ضرورت مهم توجه داشته باشیم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم از فواید دسترسی به شهر هوشمند باخبر هستند و به آن فکر می ‌کنند، پس در پروژه ‌های شهرهوشمند باید حرف تمام شهروندان را شنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو