مدیران خودروعصر اعتبار

۷ روش جذاب نورپردازی در سال ۲۰۱۸

مدرن‌سازی محیط زندگی

عصر ساختمان- اگر یک چیز باشد که بتواند خانه شما را به‌روز نشان بدهد، نورپردازی آن است. نصب‌شدنی‌های قدیمی به دیوار، لوسترهای از مد افتاده و نورپردازی کم به جای نورپردازی زیاد، روشی است که موجب می‌شود خانه شما شلخته و قدیمی نشان داده شود.

مدرن‌سازی محیط زندگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، به گفته «improvenet» یک جنبه‌ای که بسیاری از صاحبان خانه از آن غافل می‌مانند، نورپردازی و تاثیر آن روی دکوراسیون خانه است. خبر خوب این است که اضافه‌کردن یا حذف یکسری اشیا‌ می‌تواند به راحتی خانه شما را پرنورتر نشان بدهد.
    البته باید توجه کرد بسیاری از این نورپردازی‌ها می‌توانند هزاران دلار هزینه داشته باشند که البته به جز آن پیشنهادهای دیگری هم وجود دارد. مانند پروژه 62 که یک راهکار بزرگ برای مصرف‌کنندگان و طراحان داخلی است تا بتوانند خانه‌ای مدرن و با هزینه کم را طراحی کنند.
    در بسیاری از موارد نحوه نورپردازی‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توان با هزینه کم آنها را به‌روزرسانی کرد. در سال 2018 این مسئله بخش مهمی از طراحی داخلی و خارجی را در بر می‌گیرد.
    و حالا چند پیشنهاد که بهتر است در ذهنتان داشته باشید:

       همخوانی و یکنواختی
    یک آدم با سلیقه (متخصص در نورپردازی) با کمی ترکیب کردن می‌تواند به لوسترها و چراغ‌های آویزی شما جلوه زیبایی بدهد. به نظر «هانکر» یک ردیف یا یک خوشه از نورهای آویزه‌ای ظاهری کلاسیک دارد اما ما طرفدار نورهای ترکیبی هستیم. سعی کنید چراغ‌ها با رنگ‌ها و سایزهای مختلف را آویزان کنید یا از یک نور در یک راستا در اشکال مختلف استفاده کنید.

       نصب‌شدنی‌های بزرگ
    مقیاس همواره یک فاکتور مهم در هنگام طراحی فضاست؛ اما در نورپردازی مدرن استفاده از سازه‌های بزرگ می‌تواند تاثیر بیشتری بر جای بگذارد.
    «سبریگ» به عنوان یک طراح ساختمان می‌گوید: «در محل‌های خاصی از خانه صاحبان خانه به دنبال وسیله بزرگ‌تری هستند که هدف آنها رسیدن به یک wow (شگفتی) فوق‌العاده است تا اینکه به دنبال یک نکته قابل توجه باشند. بیشتر از نورپردازی، این خود وسیله است که موجب جلب توجه می‌شود. آویزهای بزرگ می‌توانند در قسمت جزیره آشپزخانه نیز قرار گیرند یا در بالای میز غذاخوری یا در قسمت پذیرایی و در پایه مجسمه‌ها در جاهای مختلف.»

      لوسترهای به هم فشرده
    به غیر از مسئله مقیاس، در سال 2018 در ساخت و طراحی لوسترها روی شکل‌های هیجان‌انگیز و جالب نیز توجه شده است. لوسترهای ستاره‌ای که به «sputnik» شناخته می‌شوند، سال‌های زیادی است مورد استفاده قرار می‌گیرند‌ که در واقع منشأ الهام آنها به دهه 1950 باز می‌گردد؛ درست همان زمانی که سفینه «sputnik» به فضا پرتاب شد. یک کتاب طراحی در سال 2011 می‌گوید: «وجود چراغ‌های sputnik در خانه‌ای به نسبت مدرن یک مدل کلاسیک است که آن را معمولا همراه با شاخه‌هایی از جنس برنج که به صورت جفت قرار دارند و با رنگ‌های نوستالوژیکی مانند فیروزه‌ای می‌بینیم. استفاده از این روش باعث جذابیت و پرانرژی‌بودن اتاق پذیرایی می‌شود.» امروزه این مدل در همه محیط‌ها به چشم می‌خورد و قابل ساخت با تمام مواد و با هر قیمتی است. شما می‌توانید آن را با تقریبا 7 هزار دلار بسازید یا تنها با 108 دلار مدل مشابه را در سایت آمازون پیدا کنید. به گفته «improvenet» از آنجایی که مدل‌های قدیمی و نوستالژیک دوباره روی مد آمده‌اند، جای تعجب نیست که لوسترهای ستاره‌ای نیز بهترین آیتم برای طراحی خانه باشد.
    این نکته مهم است که یک شکل خاص که به هیچ چیز دیگری شباهت ندارد، وجود داشته باشد. اگر شما به دنبال این هستید که لوستر خانه‌تان موضوع شروع یک بحث و مکالمه باشد، حتما باید لوسترهای مدل ستاره‌ای در منزلتان داشته باشید.

      چراغ هوشمند‌
    محصولات مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را خریداری کرده تا فراتر از لامپ‌های معمولی رفته و به تکنولوژی هوشمندسازی در نورپردازی دست یابید. انتظار بر این است که تا جایی که می‌توانید به این روش روی بیاورید. ولی در حال حاضر توصیه می‌شود که از لامپ‌های حبابی «phillps hue» برای هوشمندسازی ساده استفاده کنید. یک تاجر محصولات داخلی می‌گوید: «چراغ‌های حبابی phillps hue بهترین چیزی هستند که شما می‌توانید بخرید زیرا قابل اعتماد بوده و به راحتی قابلیت نصب دارند و همچنین با کنترل از راه دور تنظیم می‌شوند. شاید بهترین نکته در رابطه با آنها تنوع‌شان باشد. شما می‌توانید از لامپ‌های رنگین‌کمانی که کمی گران‌ترند، استفاده کنید یا از لامپ‌های معمولی سفید که ارزان‌تر هستند و مخصوص افرادی است که می‌خواهند همه خانه را نورپردازی کنند.
    مهم نیست از کدام مدل استفاده کنید؛ همه لامپ‌های «hue» قابل تنظیم بوده و قابلیت کنترل از راه دور به وسیله اپلیکیشن را نیز دارند.»

      حباب‌های شیشه‌ای
    چه در لوسترهای خوشه‌ای و چه آبشاری حباب‌های شیشه‌ای فضای شگفت‌‌آوری را ایجاد می‌کنند. ما منتظر این هستیم که هر دو مدل ساده یا رنگین‌‌کمانی را در طرح‌های امسال ببینیم. گروه «doneger» از حباب‌های شیشه‌ای در طراحی اخیر خود برای «home goods» پیش‌بینی کرده است.

      فلزات
    ما می‌توانیم از برنج، طلا یا هر فلز دیگری در پرداخت نهایی محصولات خود استفاده کنیم؛ چرا که هر شخصیتی تمایل خاص خود را دارد و واقعیت این است که نمی‌توان گفت کدامشان اشتباه می‌کنند. طراحان ساختمان «sebrig» ترجیح دادند که در سال 2018 از رنگ طلایی استفاده کنند. آنها معتقدند این رنگ با این طیف رنگی از رنگ‌های ملایم، همخوانی زیادی با دکوراسیون معاصر دارد. در بعضی قسمت‌ها طلایی ملایم به سمت طلایی بُرِس خورده یا نقره‌ای بُرِس خورده نیز می‌رود. البته در پرداخت نهایی گاهی برای نشان دادن ملایمت و دلپذیری بیشتر رنگ طلایی از رنگ مسی نیز استفاده می‌شود. همچنین این مسئله بدین معناست که می‌توان آن را برای لوسترهای مدل شهری و هم لوسترهای مدل روستایی استفاده کرد. در پاسخ به این سوال که: «آیا می‌توان فقط یکی را انتخاب کرد یا نه؟» باید گفت که به نظر «bellacor» قوانین طراحی داخلی برای شکستن نوشته شده‌اند و زمانی که به درستی اجرا شوند نتیجه‌ای حیرت‌انگیز خواهند داشت. ترکیب طراحی به وسیله المان‌های فلزی با یک نورپردازی ساده یا یک نورپردازی خیلی بزرگ، روشی عالی برای شکستن قوانین و ایجاد هماهنگی زیبا در یک لحظه محسوب می‌شود. در سال 2018 طلایی، نقره‌ای، برنجی، رزگلد، مسی و سایر رنگ‌های فلزی می‌تواند در ساختار نورپردازی در کنار هم استفاده شوند تا فضایی خاص و قابل تامل را در طراحی داخلی ایجاد کنند.

      استفاده از تعداد لامپ‌های زیاد‌
    استفاده از لامپ‌های زیاد در خانه یکی از روش‌هایی است که کلاس خاصی به محیط می‌دهد. به نظر «inman» صاحبان خانه همواره جذب مدل‌هایی با لامپ‌های پرتعداد می‌شوند؛ مانند چراغ‌های آویز مسی قدیمی که عنصر فراموش‌نشدنی داخل پذیرایی و آشپزخانه هستند.

    * نویسنده: ندا علیزاده

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو