مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت تاسیسات گرمایشی؛

تاسیسات گرمایشی داخلی پیشتاز در عرصه نوآوری

عصر ساختمان- صنعت ساختمان در دهه‌های اخیر در کشورمان از رونق بسزایی برخوردار شده است. این صنعت روزبه‌روز در حال توسعه بوده و به شکل یک صنعت مدرن درآمده است‌. کشور ما با وجود توسعه جمعیتی نیاز بالایی به صنعت ساخت‌وساز و همچنین تاسیسات دارد. از این جهت، شاید بتوان به جرات گفت ما جزو کشورهایی هستیم که در این صنعت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با صنعت روز دنیا همگام شویم.

تاسیسات گرمایشی داخلی پیشتاز در عرصه نوآوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در گفت‌وگو با خبرنگار «عصرساختمان» بیان کرد: «برخی محصولات تولید داخل قابلیت رقابتی بالایی دارد، تولیدکنندگان با سابقه در این صنف توانستند محصولات خود را با کیفیت استاندارد اروپایی (CE) تولیدکنند‌ که البته با توجه به همین گواهی قابلیت صادرات محصول خود به کشورهای اروپایی را به دست آوردند. سایر تولید‌کننده‌ها نیز در کشورهای همسایه اقدام به صادرات کردند.»
    محمدباقر معتمد ادامه داد: «به نظر می‌رسد در این صنف به منظور توسعه بازار بهترین اقدام تمرکز بر بازار داخلی است. چرا که در هر سال بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و چنانچه واحدهای صنفی این بازار را حفظ کنند می‌توانند فعالیت تضمین‌شده خوبی داشته باشند.»

    وی از افزایش تولید سیستم گرمایشی در ایران در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: «اکنون حدود 20 کارخانه بزرگ تولید سیستم‌های گرمایشی در کشور فعالیت می‌کنند که به اروپا و کشورهای همسایه صادرات دارند‌.» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع اضافه کرد: «بعد از پیروزی انقلاب در زمینه تولید محصولات حرارت مرکزی یا گرمایشی تلاش بسیاری شد تا تولید داخلی جایگزین واردات شود و میزان وابستگی به حداقل برسد؛ تا این حد که اکنون بیش از 90 درصد نیاز کشور به این محصولات از تولیدات داخلی تامین می‌شود.» معتمد از ارتباط خوب تولیدکنندگان و کارخانه‌داران با اتحادیه خبر داد و گفت: «در دو دهه گذشته با تعامل و همراهی که اتحادیه فروشندگان شوفاژ با تولیدکنندگان داشتند و همچنین با بررسی‌های کارشناسی و آنالیز محصولات خارجی، تولیدکنندگان با تولید محصولات مشابه خارجی ضمن ارائه خدمات پس از فروش و با کاهش قیمت توانستند بازار داخلی را تامین کنند.»

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع افزود: «در حال حاضر 80 درصد محصولات تهویه هوا و «ایرکاندیشنر» تولید داخلی است اما در محصولات سرمایشی یا «اسپلیت» می‌توان گفت که فقط 5 درصد این محصولات در داخل تولید می‌شود و بقیه وارداتی هستند که دلیل آن ارزان بودن این محصولات است. »

     


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی