مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

توقف گرانی مسکن با عاملیت همه بانک ها در حوزه پرداخت وام

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، عاملیت چندین بانک در حوزه تسهیلات مسکن را راهکاری برای رونق بازار و حتی توقف گرانی ها خواند.

توقف گرانی مسکن با عاملیت همه بانک ها در حوزه پرداخت وام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی بازار مسکن، گفت: دغدغه مداری در حوزه مسکن در چند سال گذشته ادامه داشته و از این رو ساماندهی این بازار با هدف کاهش مشکلات اقتصادی مردم ضروری است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ورود برخی بانک ها به حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن، افزود: کلید خروج از رکود و ایجاد تحرک در این بازار ورود همه بانک ها به حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن است.

    تحرک بازار با افزایش تسهیلات‌دهی بانک های مختلف در بخش مسکن

    نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش و مراوه تثه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با افزایش تسهیلات‌دهی بانک های مختلف در بخش مسکن بسیاری از دستگاه ها به حرکت در می آیند، تصریح کرد: با عاملیت بانک های مختلف در حوزه وام مسکن علاوه بر خروج این نوع تسهیلات از حالت انحصار وضعیت بهتری نیز برای بازار مسکن متصور است.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید با تامین مالی بانک ها را در راستای تسهیلات  دهی در بخش مسکن تشویق کند، گفت: راهکاری که در این رابطه قدرت تسهیلات دهی را افزایش می دهد موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک ها است.

    کوسه غراوی با بیان اینکه با افزایش قدرت وام دهی بانک های مختلف در حوزه مسکن تولید ساختمان در کشور افزایش می یابد، افزود: ایجاد تحرک در بخش مسکن مانند دومینویی سایر حوزه ها اعم از تولید مصالح و فراورده های ساختمانی را رونق می بخشد.

    دولت زودتر باید ایده خروج تسهیلات مسکن از انحصار را عملیاتی می کرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه انحصار در هیچ چیزی مزیت ندارد، گفت: خیلی پیش تر از این باید دولت باید ایده ورود بانک های مختلف به حوزه تسهیلات دهی مسکن  را عملیاتی می کرد.

    وی با بیان اینکه کمبود مسکن به نسبت نیاز کشور عامل اصلی گرانی های اخیر است، افزود: در صورتی که میزان تسهیلات نیز به همراه تسهیل شرایط ارایه آن در دستور کار دولت قرار بگیرد به طور حتم ساخت و ساز در کشور تقویت خواهد شد.

    کوسه غراوی ادامه داد: مسئولان در حوزه مدیریت بازار مسکن باید تجربه کشورهای پیشرفته در این حوزه را مدنظر قرار داده و با استفاده از آن تحرکی در بازار ایجاد کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با خروج تسهیلات مسکن از انحصار یک بانک مشخص حتی قیمت واحدهای مسکونی نیز به مراتب روند کاهشی را تجربه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار