مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی بنیاد مسکن:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به زلزله‌زدگان تعلل می‌کنند

عصر ساختمان- معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب از تذکر به برخی بانک‌ها در خصوص روند کُند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در مناطق زلزله‌ده خبر داد و گفت:‌برخی بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات سختگیری می‌کنند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به زلزله‌زدگان تعلل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدیان در رابطه با جدیدترین وضعیت بازسازی مناطق زلزله کشور با اشاره به این‌که در سرجمع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بانک‌ها از جمله مسکن و تجارت عملکرد خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: این بانک‌ها 100 درصد سهمیه تسهیلات را -در بخش مسکن روستایی- ابلاغ کرده‌اند، اما بانک صادرات 50 درصد سهمیه خودش را ابلاغ کرده که البته آنرا هم هنوز پرداخت نکرده است.

    وی ادامه داد: یعنی این‌که سختگیری کرده و تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند.

    وی تصریح کرد: در بازسازی مسکن روستایی شرایط فرق می‌کند؛ ممکن است در یک شهرستان یک شعبه بانک بد عمل نکند.

    وی در واکنش به این مسئله که پیمانکاران می‌گویند برخی  بانک‌ها در بحث بازسازی مناطق روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات خودداری کرده یا با تاخیر یکی دو ماهه آنرا پرداخت می‌کنند، گفت: معمولا بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز به دلیل رسیدگی به حسابرسی‌ها پرداخت وجه ندارند، تقریبا کار متوقف می‌شود. ولی از این به بعد بانک‌ها کار می‌کنند و بازسازی به سرعت در حال انجام است.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان این که بانک مسکن  به دلیل تخصصی بودن در بحث پرداخت تسهیلات عملکرد خیلی خوبه داشته و استثناست، اظهار کرد: بانک‌های دیگر مانند بانک مسکن نیستند، به صورت مرتب هفتگی با مدیران بانک‌ها و استانداران جلسه برگزار کرده و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

    مهدیان با بیان این‌که به بانک‌ها درباره سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات تذکر می‌دهیم، افزود: خوشبختانه در بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه برای اولین بار بود که ظرف یک هفته پس از حادثه تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شد. این در حالی است که مثلا در خراسان شمالی 8 ماه طول کشید تا تسهیلات ابلاغ شود.

    وی با اشاره به این‌که برای شهرها 40 میلیون تومان جهت بازسازی و در روستاها 30 میلیون پرداخت می‌شود، یادآور شد:‌در کنار این وام‌ها، 10 میلیون تومان هم وام معیشتی اعطا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار