مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

شرایط منطقه‌ای باعث کندی اجرای مقررات ملی در ساخت و سازها شده است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط منطقه‌ای این استان باعث کندی اجرای برخی مقررات ملی در ساخت و سازها شده و ناهماهنگی‌هایی بین ادارات و مراجع مربوطه وجود دارد که اجرای این موارد را پیچیده کرده است.

شرایط منطقه‌ای باعث کندی اجرای مقررات ملی در ساخت و سازها شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ابوالحسن دانشی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز مهندس به جامعه مهندسین کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز پنجم اسفند به‌مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به‌عنوان روز مهندسی در ایران معرفی شده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ادامه تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی طبق قانون مصوب 1374 به عرصه فنی جامعه وارد شد و با وظیفه تقویت ارزش‌های معماری و اسلامی و اعتلای جایگاه معماری و شهرسازی به وجود آمد.

    وی ادامه داد: وظیفه نظام مهندسی ساختمان کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مهندسی ساخت و ساز و آموزش اعضا و شاغلین در این بخش است.

    دانشی با اشاره به اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان سازمانی نوپا بوده که طی چند سال از قانون‌گذاری آن شاهد اثرات پررنگی از اجرایی شدن قوانین و مقررات فنی و ضوابط ساخت و ساز در ساختمان‌ها و تضادهای عمومی و شهری بود.

    این مسئول با تاکید بر اینکه شاهد تاثیر نظام مهندسی در تمامی ساختمان‌ها هستیم، گفت: نظام مهندسی به واسطه اینکه سازمانی غیر انتفاعی است و مسئولیت‌های خطیری در عرصه ساخت و ساز بر عهده دارد با این وجود هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار در ساخت و ساز خصوصا ساخت و ساز شهری امری پیچیده و مشکل است.

    وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط هیئت مدیره‌های سابق نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هیئت مدیره جدید با مشارکت مهندسین و استفاده از نظران آن‌ها به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌های نهفته در این خصوص است.

    دانشی تصریح کرد: اقداماتی از جمله هماهنگی با شهرداری‌ها و بنیاد مسکن و دیگر مراجع مرتبط در عرصه‌های ساخت و ساز بوده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در برنامه‌های آینده قصد داریم نسبت به ساماندهی نیروها و شاغلین در ساخت و ساز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام شود و برنامه تفصیلی در خصوص مصالح ساختمان و کنترل و بررسی کیفیت آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

    وی اذعان کرد: دوره‌های بازآموزی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و نوین را برای اعضا برگزار و مقدمات این برنامه‌ها با تقویت ساختار سازمان در دست اقدام است.

    دانشی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل بیمه‌ای و مهندسین ساختمان از مواردی هستند که اثرات مستقیمی بر ساخت و ساز دارند، گفت: اعضای سازمان نظام مهندسین با مسئولیت‌های بسیار زیاد قابل مقایسه با حق‌الزحمه‌های دریافتی نبوده و همواره نسبت به وظایف خود اقدام می‌کنند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت و در شان جامعه امروز نیاز به هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز از جمله طراح، ناظر، سرمایه‌گذار، سازنده و مالک می‌باشد.

    این مسئول ادامه داد: متاسفانه شرایط منطقه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد باعث کندی اجرای برخی مقررات ملی در ساخت و سازها شده و ناهماهنگی‌هایی بین ادارات و مراجع مربوطه وجود دارد که اجرای این موارد را پیچیده کرده است.

    دانشی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مقررات ملی ساخت و ساز از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی که ارتباط مستقیمی با شرایط زندگی و محیط زیست و ساخت و ساز دارد، گفت: متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است.

    وی اذعان کرد: هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد با همکاری ارگان‌های مرتبط و مسئولان استانی اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد مجری ذی‌صلاح در ساخت و ساز را امری مهم عنوان کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این مهم از طریق نیروهای فنی و مهندسین با صلاحیت اجرا شود.

    دانشی ادامه داد: به دلیل عدم آشنایی مالکین و سرمایه‌گذاران با حقوق خود و خدماتی که می‌توانند در عرصه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که در مدت زمان کمی از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو