مدیران خودروعصر اعتبار

وجود یک هزار و ۱۰۰ سکونتگاه غیررسمی در کشور

عصر ساختمان- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور از وجود یک هزار و ۱۰۰ سکونتگاه غیررسمی در کشور خبر داد.

وجود یک هزار و ۱۰۰ سکونتگاه غیررسمی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی اظهار کرد: طرح ارائه خدمات مددکاری در سکونتگاه‌های غیررسمی از سال 94 در شهر سبزوار آغاز شد و در حال حاضر این خدمات در سایر نقاطی که این چنین شرایطی دارند نیز به افراد ارائه می شود.

    وی با بیان اینکه سند ملی احیا، نوسازی و بهسازی در سال 93 توسط دولت به تصویب رسید، افزود: اجرای طرح ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی برای نخستین بار به صورت در شهر سبزوار آغاز شد و انجمن مددکاران کشور مجری آن بود.

    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 100 نقطه با ویژگی‌های سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور وجود دارد و این نقاط توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده اند.

    موسوی چلک با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در نقاط مختلف سایر شهرهای کشور پراکنده هستند، گفت: این در حالی است که بیش از یک سوم جمعیت شهر مشهد را حاشیه نشین‌ها تشکیل می‌دهند.

    وی اضافه کرد: در شهر مشهد اجرای طرح های مددکاری و خدمات مختص این حوزه به جای سپرده شدن به نهادهای اجتماعی به سایر ارگان های غیرمرتبط سپرده شده و در این راستا از ظرفیت سازمان های اجتماعی کمتر استفاده شده است.

    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور تاکید کرد: به استناد سندهای موجود مقرر شده بود که در هر یک از شهرهای کشور، ستادی با عنوان «ستاد بازآفرینی محلات ناپایدار شهری» و با ریاست فرماندار شهرستان ها و مشارکت شهرداری ها به عنوان مدیریت دبیرخانه ستاد تشکیل شود، اما این موضوع به طور عملی در بسیاری از شهرها و از جمله در شهر مشهد محقق نشده است.

    موسوی چلک تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در سکونتگاه‌های غیررسمی اثربخشی بیشتر ارائه خدمات مددکاری را مشاهده کنیم، باید از ظرفیت های اجتماعی موجود در این نقاط استفاده کنیم و نسبت به توانمندسازی اهالی آن گام برداریم.

    وی اظهار کرد: با مدیریت اصولی، حضور مددکاران اجتماعی و ارائه خدمات مددکاری در سکونتگاه‌های غیررسمی و اداره پایگاه‌های خدمات اجتماعی به صورت غیردولتی و محله محور می‌توان معضلات این نقاط را مرتفع کرد.

    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: کودکان نسبت به سایر معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی بیشتر در معرض خطر قرار دارند و آسیب پذیری این قشر بیش از سایرین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار