مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد:

اراضی تعاونی مسکن شهرک زیتون در سرخه حصار تعیین تکلیف شود

عصر ساختمان:اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر از وزیر جهاد کشاورزی خواستند تا اراضی تعاونی مسکن شهرک زیتون در سرخه حصار را تعیین تکلیف و مشکل مالکان آن را رفع کنند.

اراضی تعاونی مسکن شهرک زیتون در سرخه حصار تعیین تکلیف شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، اعضای شورای شهر تهران محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران روز سه شنبه در دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده، افزود: در سرخه حصار با عنوان شهرک زیتون 240 هکتار از اراضی حفاظت شده در اختیار تعاونی مسکن قرار داده شده است.
    وی با بیان اینکه به مالکان سرخه حصار در پردیس زمین معوض ارایه شده گفت: مالکان ادعا می کنند در تهران به آنها زمین فروخته شده و زمین معوض حق آنها را ضایع می کند.
    حقانی تاکید کرد: این زمین ها در حال خرید و فروش است و روز به روز مشکلات مالکان افزوده می شود.
    وی همچنین با اشاره به مراجعه مردم به شورای شهر برای تعیین تکلیف برخی از زمین های موجود در حریم گفت: حدود یک هزار هکتار از اراضی موجود در منطقه قرچک، سوهانک، دارآباد و ولنجک به تعاونی های مسکن واگذار شده و مردم برای تعیین تکلیف به شورای شهر مراجعه می کنند.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه روزانه چهار هزار تن میوه قاچاق به کشور وارد و توزیع می شود گفت: این آمار در حالی است که سیب درختی در شهررضا و ارومیه از بین می روند.

    *سرخه حصار به معضل بزرگی در تهران تبدیل شده است.
    احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به علت تصمیم های غلط برخی مسئولان این مردم دارای حق شده اند اما نمی توانند از آن استفاده کنند.
    وی گفت: در دولت شخصی برای پیگیری این موضع نیست لذا تقاضای پیگیری دارم.
    دنیامالی در ادامه از بین رفتن قنات ها، توسعه بیابان ها و افزایش ریزگردها را از مشکلات جدی و تهدید شهرها عنوان کرد .
    وی با بیان اینکه شهر تهران با کمبود جدی منابع آبی نیز روبرو است، گفت: با توجه به کمبود حوزه منابع آب باید 250 میلیون متر مکعب آب جاری به درستی به چرخه فضای سبز و کشاورزی برگردد.
    دنیامالی با اشاره به قابلیت های ایران در دستیابی به خودکفایی گندم نیز خاطرنشان کرد: با وجود خودکفایی در تولید گندم عادلانه نیست که مناطق برخوردار آرد مرغوب و مناطق کمتر برخوردار آرد سیاه دریافت کنند.
    وی تاکید کرد: با توجه به نیاز روز افزودن در حوزه صنعت و کشاورزی باید موضوع شیرین سازی آب جدی گرفته شود.

    *مالکان شهرک زیتون سرگردان هستند
    علی رضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مردم شهر تهران در سرخه حصار و شهرک زیتون گفت: مردم چند سال است که سرگردان هستند و باید مشکل مردم در این منطقه برطرف شود.
    وی با بیان اینکه در ارائه زمین اشتباه رخ داده از وزیر خواست تا مشخص کند که تکلیف مردم در این محدوده چیست؟
    دبیر با اشاره به موضوع حریم شهر تهران عنوان کرد: موضوع حریم غیر قابل کنترل شده و باید رئیس جمهوری برای رفع آن به میدان آید.
    وی اشاره به افزایش حریم شهر تهران به 700 کیلومتر افزود: هزینه اماکنی مانند مرتضی گرد که حریم تهران اضافه شده را چه کسی باید پرداخت کند.
    دبیر با اشاره به این که شورای شهر در مورد کمیسیون ماده پنج اختیاری ندارد از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا گزارش های کمیسیون ماده پنج را از طریق نماینده خود به دقت دریافت و بررسی کند.

    *سرخه حصار غده سرطانی در تهران است
    پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز گفت: سرخه حصار غده سرطانی در تهران تبدیل شده است.
    وی گفت: مردم به دلیل تصمیم گیری غلط در سرخه حصار از حق خود محروم شده اند.
    سروری اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر رفع این مشکل تاکید دارند اما در دولت تدبیر برای آن اندیشیده نمی شود

    *حریم شهر تهران نیازمند مدیریت واحد است
    اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون هر بخش از حریم شمال تهران دست یک نهاد و سازمان است گفت: باید برای حریم شهر تهران مدیریت واحد تعریف شود تا حریم شمالی شهر تهران را از دست ندهیم.
    وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها در مورد کوه خواری در شمال تهران تذکر داده اند، عنوان کرد: یا باید منابع طبیعی حریم را تحویل شهرداری دهد و یا اینکه کارگروه مشترک در این مورد ایجاد شود.
    این عضو شورای شهر با بیان اینکه می توان از حریم تهران برای ایجاد مناطق گردشگری استفاده کرد تاکید کرد: هفت مسیر تفریحی برای ورود به تهران وجود دارد که می تواند به محل جذب توریست تبدیل شود.

    *وزارت جهاد کشاورزی در کاهش خطرپذیری سیلاب تهران کمک کند
    اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم کاهش خطرپذیری سیلاب تهران گفت: توافق نامه سه جانبه بین وزارت نیرو، شهرداری و شورای شهر تنظیم شده و جای وزارت جهادکشاورزی در این میان خالی است.
    وی گفت: آبخیزداری می تواند خطر سیلاب را در مناطقی که دچارفرسایش خاک و جمع شدن رسوبات است، کم کند.
    وی افزود: این وزارتخانه می تواند با کنترل چرای دام و ایجاد بندها و سدهای خاکی در بالای هفت رود دره تهران از سیلاب جلوگیری کند.
    شاکری عنوان کرد: اصلاح نشدن الگوی کشت و آبیاری و ایجاد صنایع واسطه موجب خالی شدن روستاها شده است.

    *هماهنگی بین سازمانی مشکل حریم تهران را کاهش می دهد
    غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با بیان این که بخش قابل توجهی از مشکلات به دلیل نا هماهنگی بین سازمانی است گفت: شهر تهران خسارت زیادی در حوزه حریم متحمل شده است.
    وی با بیان اینکه زمین های کشاورزی زیادی به مسکونی تبدیل شده اند نیز ابراز امیدواری کرد که با تدبیر دولت و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی این موضوع رفع شود.
    انصاری تاکید کرد: ترویج گونه های بومی می تواند در شرایط خشکسالی موثر باشد.
    اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و سومین جلسه علنی خود میزبان وزیر جهاد کشاورزی بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو