مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین عوارض پروانه ساخت و ساز در بافت تاریخی

عصر ساختمان:اعضای شورای اسلامی شهر یزد نحوه وصول عوارض صدور پروانه ساخت و ساز را در نقاطی که با تغییر طرح تفصیلی بافت تاریخی به مساحت بافت افزوده شده است، تعیین کردند...

تعیین عوارض پروانه ساخت و ساز در بافت تاریخی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تابناک،اعضای شورای اسلامی شهر یزد نحوه وصول عوارض صدور پروانه ساخت و ساز را در نقاطی که با تغییر طرح تفصیلی بافت تاریخی به مساحت بافت افزوده شده است، تعیین کردند.
    در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر یزد، لایحه شهرداری مبنی بر حذف معافیت پرداخت عوارض صدور پروانه در بخش‌هایی از بافت تاریخی بررسی شد.  شهرداری یزد در لایحه‌ای از اعضای شورای شهر خواست که با توجه به معافیت ساکنان بافت تاریخی از پرداخت عوارض صدور پروانه، این قانون برای نقاطی که به‌تازگی از بافت فرسوده جدا شده و به بافت تاریخی پیوسته است، اجرا نشود. در این لایحه آمده است: برابر نقشه طرح تفصیلی جدید شهر یزد، قسمتی از محدوده‌های مناطق شهرداری به محدوده بافت تاریخی اضافه شده است.  شهرداری یزد پیشنهاد می‌کند، با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر تعمیم معافیت عوارض صدور پروانه بافت قدیم در شهر، محدوده‌های اضافه‌شده به بافت تاریخی مشمول معافیت عوارض صدور پروانه و تراکم مربوط به بافت قدیم پذیرفته شده قبلی نشود.
    اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم با بررسی این پیشنهاد و با توجه به نتایج بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه، با این پیشنهاد موافقت کردند. در این جلسه همچنین طرح اجرایی ادامه خیابان 24 متری شهید فتوحی بررسی و تصویب شد.
    اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین لایحه متمم و اصلاح بودجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری را بررسی و مصوب کردند. در این جلسه همچنین طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر مبنی بر نظام مند کردن روند انعکاس عملکرد شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن بررسی شد. اعضای شورای شهر با تذکر به روابط عمومی شهرداری، مناطق، دوایر و سازمان‌های مختلف به گزارش همشهری، شهرداری درباره رعایت ضوابط و مقررات در ارتباط با تبلیغات و انعکاس عملکرد، از آنها خواستند که از نصب داربست در نقاط غیرمجاز خودداری کنند. به این ترتیب در این جلسه مصوب شد که عملکرد شهرداری و سازمان‌های وابسته در قالب توافق با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در نقاط مجاز منعکس شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو