مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تسهیلات قطعه ای از پازل ساماندهی مسکن است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ارایه وام تنها قطعه ای از پازل ساماندهی بخش مسکن است، گفت: باید گره حضور بخش خصوصی در صنعت ساخت و ساز با حمایت های دولتی باز شود.

تسهیلات قطعه ای از پازل ساماندهی مسکن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمد دامادی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: بازار مسکن سال ها با رکود مواجه بوده و بی برنامه گی و عدم وجود برنامه کارآمد متناسب با وضعیت بازار عامل عمیق تر شدن رکود است.

    نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسانات ارزی تاثیر مستقیم بر قیمت مسکن داشته است، افزود: تسهیلات اعطایی در حوزه مسکن می تواند مُسکن باشد اما باید بدانیم که حباب نرخ ها را نیز بزرگ تر کرده است.

    بازار فعلی مسکن برای خانه اولی ها و جامعه هدف گران است

    دامادی با تاکید بر اینکه خروجی همه تصمیمات و نابه سامانی اقتصادی در کشور ناتوانی مردم در خرید خانه را منجر شده است، تصریح کرد: افرادی که جهت سرمایه گذاری یا هر دلیل دیگر به مسکن ورود می کنند با اقشار متوسط و ضعیف جامعه متفاوت بوده از این رو بازار فعلی مسکن برای خانه اولی ها و جامعه هدف گران است.
    خروجی همه تصمیمات و نابه سامانی اقتصادی در کشور ناتوانی مردم در خرید خانه را منجر شده است

    وی با بیان اینکه دولت باید حتما فکر عاجلی برای تعدیل نرخ ها در بازار مسکن داشته باشد، گفت: افزایش سقف تسهیلات کاری پیش نمی برد زیرا رشد پلکانی نرخ وام مسکن قیمت ها را نیز رشد داده است.

    ارایه تسهیلات مسکن با وجود حباب نرخ ها تجربه ناموفقی را رقم زد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات با وجود حباب نرخ ها در بخش مسکن تجربه ناموفقی را رقم زده است، تصریح کرد: دولت باید با تکمیل پازل های اقتصادی که یک تیکه از آن فقط بحث تسهیلات است باید مسکن را به ساماندهی نرخ ها هدایت کند.
    ساخت مسکن

    دامادی با بیان اینکه واردکردن بخش خصوصی به حوزه مسکن یکی دیگر از پازل ها بهبود شرایط است، افزود: متاسفانه اکنون سنگ اندازی های بسیاری پیش روی بخش خصوصی وجود داشته و عدم پیش بینی آینده بازار انگیزه کافی برای حضور این بخش را از بین برده است.

    باید بخش خصوصی برای ورود به بازار مسکن به تضمین سرمایه خود از سوی دولت مطمئن باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی برای ورود به بازار مسکن به تضمین سرمایه خود از سوی دولت مطمئن باشد، ادامه داد: جدای از عرضه و تقاضا بخش خصوصی باید نسبت به برگشت سرمایه خود نیز اطمینان حاصل کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ممانعت از سرازیر شدن سرمایه های سرگردان  در بخش مسکن یکی از راه هایی است که جلوی حبابی تر شدن نرخ ها در این بازار را می گیرد از این رو دولت باید با جیدت وارد بازار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو