مدیران خودروعصر اعتبار

پایان یکنواختی دیوارها

عصر ساختمان:تابلو‌ها، شاید از وسایل ضروری خانه محسوب نشوند اما معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند و بر دکوراسیون و زیبایی خانه تأثیر قابل توجهی می‌گذارند.

پایان یکنواختی دیوارها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از همشهری ،اکثر افراد بدون توجه به هارمونی و سبک خانه، تابلو‌هایی با سلیقه شخصی خریداری می‌کنند. باید توجه داشت که تابلو‌ها می‌توانند یک خانه با وسایل ساده را به خانه‌ای آرامش‌بخش تبدیل کنند و در عین حال می‌توانند باعث آشفتگی در خانه شما شوند. پس تابلو‌ها را باید براساس ویژگی خانه خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح تابلو، مکان نصب آن بر دیوار‌ها هم بسیار تأثیرگذار خواهد بود. این صفحه شما را راهنمایی می‌کند تا تابلویی مناسب برای خانه خود خریداری کنید و همچنین به شما آموزش می‌دهد که تابلوی خریداری شده را در چه مکانی نصب کنید.

        انتخاب تابلوی مناسب

    شاید در خانه دوستان یا آشنایان خود تابلویی را ببینید که بسیار زیبا باشد و شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. ممکن است عین آن تابلو را برای خانه خود خریداری کنید، ولی پس از نصب آن تابلو روی دیوار، متوجه شوید که آن زیبایی قبل را ندارد. واقعیت این است که هر خانه‌ای با داشتن عناصر دکوراسیونی منحصر به فرد، ویژگی‌های خاص خود را دارد و شما باید براساس آن ویژگی‌ها برای خانه خود تابلو خریداری کنید. سبک دکوراسیون خانه‌ شما کلاسیک است یا مدرن؟ پاسخ به این سؤال به شما در تهیه تابلوی مناسب کمک می‌کند.

    سبک کلاسیک: اگر در مبلمان خانه شما چوب‌های کنده‌کاری شده با رنگ قهوه‌ای تیره به‌کار رفته است باید از تابلو‌هایی با موضوع طبیعت جاندار یا بی‌جان و نقاشی‌هایی با سبک رئال استفاده کنید. برای این تابلو‌ها قاب‌های پهن چوبی همرنگ چوب مبل به‌کار ببرید. با این کار، خانه حالت رسمی به‌خود می‌گیرد. اگر در مبلمان شما رنگ طلایی یا نقره‌ای هم وجود دارد باید به فکر این طیف رنگ در قاب تابلوی خود باشید.

    سبک مدرن: کسانی که دکوراسیون مدرن را در خانه خود به‌کار برده‌اند، اگر مبلمان خانه رنگ و شکل ساده‌ای دارد و در آن چوب‌های مشکی و کم عرض به‌کار رفته است تابلو‌هایی با سبک‌های انتزاعی‌تر را پیشنهاد می‌کنیم. برای اینگونه دکوراسیون، تابلو‌های بدون قاب و یا با قاب‌های چوبی نازک و مشکی مناسب‌تر هستند، اما شما می‌توانید از قاب‌های فلزی هم استفاده کنید.

        نکاتی درباره نصب تابلو‌ها

    تابلو‌ها را به‌گونه‌ای نصب کنید که با سطح دید شما همتراز باشد. تابلو‌هایی خیلی بالا و خیلی پایین از سطح دید انسان باعث می‌شود فضای خانه نامناسب به‌نظر برسد و حتی در بد‌ترین حالت، ممکن است باعث آشفتگی شود.

    برای نصب تابلو بالای تخت‌خواب، مبلمان و سایر وسایل بزرگ خانه، تابلو‌های 2یا 4تکه با اندازه‌های برابر مناسب‌تر هستند.

    اگر می‌خواهید چند تابلو با رنگ‌های روشن و تیره را در کنار هم قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالا‌تر از تابلوهای تیره نصب کنید.

    تابلوهایی با موضوع یکسان را در کنار هم قرار دهید؛ مثلا تابلویی با موضوع آسمان را در سویی از دیوار و تابلویی با موضوع طبیعت را در سویی دیگر نصب کنید.

    اگر می‌خواهید دیوارتان بلند‌تر به‌نظر برسد، چند تابلو را به‌صورت عمودی در کنار هم قرار دهید و اگر می‌خواهید دیوار شما کشیده‌تر به‌نظر برسد، چند تابلو را به‌صورت افقی روی دیوار نصب کنید.

    عرض یک تابلو در انتخاب محل نصب آن بسیار مهم و تأثیرگذار است. سعی کنید عرض تابلوی مورد نظر از مبلمان یا وسایل دیگر جلوی تابلویتان بیشتر نباشد.

    برای نصب تابلو در اتاق پذیرایی بهتر است تابلو را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار نصب کنید تا بیشتر به چشم آید.

        ارتفاع مناسب برای تابلو‌ها

    ارتفاع تابلو‌ها باید همتراز با خط دید افراد خانه باشد. اما ممکن است سؤال پیش آید در خانه‌ای که یکی از افراد 140 سانتی‌متر قد دارد و یکی دیگر از افراد 180 سانتی‌متر، بهترین ارتفاع برای تابلو چقدر است؟ به‌طور میانگین ارتفاع مناسب برای نصب تابلو‌ها حدود 150 سانتی‌متر از سطح زمین است. اما باید توجه داشت ارتفاع مناسب برای تابلو در مکان‌های مختلف خانه متفاوت است؛ مثلا در جاهایی که عموما ایستاده هستید مثل راهرو‌ها، پلکان‌ها و در کنار در ورودی، ارتفاع مناسب برای تابلو کمی بالا‌تر از 150 تا 165 سانتی‌متر است و برای جاهایی که عموما می‌نشینید مثل کنار مبلمان، ارتفاع مناسب کمی پایین‌تر از 150 سانتی‌متر خواهد بود. البته باید به ارتفاع مبل هم توجه کنید. تابلو باید 15 تا 30 سانتی‌متر بالا‌تر از ارتفاع مبل نصب شود.

    اگر قصد دارید چند تابلوی کوچک را به‌صورت مجموعه‌ای روی دیوار نصب کنید، مرکز تابلوی اصلی که بقیه تابلو‌ها دور آن نصب می‌شوند را درنظر بگیرید. در ابتدا تابلوی اصلی را طبق قواعد گفته شده نصب کنید و سپس بقیه تابلو‌ها را دور آن قرار دهید.

    سعی کنید تابلو‌ها از شعاع 30 سانتی‌متری تابلو اصلی تجاوز نکنند.

    اگر قصد دارید تابلو‌های عمودی و مستطیل شکل را روی دیوار نصب کنید باید توجه داشته باشید که یک سوم بالایی تابلو‌ها همتراز با سطح دید انسان باشند.

    علاوه بر این موارد، بهتر است هنگام نصب تابلو، فردی از دور بر مکان نصب نظارت داشته باشد تا بتوانید بهترین مکان را برای نصب تابلوی خود انتخاب کنید.

    درضمن اگر خیلی نمی‌دانید که چند تابلو را چطور باید در کنار هم نصب کنید که زیبا به‌نظر برسند، با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توانید به الگوهایی برای نصب تابلوهای چند تکه برسید. این الگوها را معماران داخلی خانه‌ها پیشنهاد و طراحی کرده‌اند.

        برای خانه‌های دو سبکی

    تقسیم‌بندی دکوراسیون خانه‌ها به 2سبک مدرن و کلاسیک، خیلی کلی به‌نظر می‌رسد. خانه‌هایی وجود دارند که تلفیقی از این دوهستند و یا هیچ کدام از این دوسبک در آنها به‌کار نرفته است. برای این خانه‌ها چه تابلویی انتخاب کنیم؟ به‌طور کل سعی کنید تابلویی را انتخاب کنید که طیفی از رنگ‌های پرده، مبل یا کاغذ دیواری خانه‌تان در رنگ‌های آن وجود داشته باشد. علاوه بر آن، رنگ‌های به‌کار رفته در تابلو با رنگ دیوار باید تضاد چشمگیری داشته باشند؛ مثلا اگر رنگ دیوار شما سفید یا خاکستری کم‌رنگ است، تابلوهای روشن را انتخاب نکنید. به این نکته در مورد تابلو‌های بدون قاب بیشتر توجه کنید.

    روش اصولی نصب قبل از نصب تابلوهای سنگین، یک الگوی مقوایی هم اندازه تابلوی خود درست کنید و برای پیدا کردن ارتفاع مناسب به جای تابلو‌های سنگین، ابتدا الگوی مقوایی را به‌کار ببرید. هنگام نصب تابلو، یک نقطه برای میخ علامت بزنید و سپس ترازی را در ضلع بالایی الگو قرار داده و به کمک آن، نقطه دیگر را روی دیوار مشخص کنید. تراز به شما کمک می‌کند که تابلوی شما کج نصب نشود. این وسیله ساده را می‌توانید از ابزارفروشی‌ها تهیه کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو