مدیران خودروعصر اعتبار

ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین زندان‌های جهان

عصر ساختمان- امروزه برخی از زندان‌های خوفناک برای بازدید عموم باز است و تبدیل به موزه‌ای وحشتناک شده است.

ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین زندان‌های جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ زندان همیشه مکانی تاریک و مایوس‌کننده در ذهن تداعی می‌کند که علاوه بر جنبه تاریخی می‌تواند وضعیت حقوق بشر در دوران‌های مختلف و همچنین جرم و شکنجه و قوانین حاکم بر کشورها را نشان دهد. امروزه برخی از این زندان‌های خوفناک برای بازدید عموم بازند و به موزه ای وحشتناک تبدیل شده‌اند. در این مطلب شما را با چند نمونه از این ساختمان ها آشنا می کنیم.

    زندان «جزیره‌ی روبین» _ آفریقای جنوبی

    از این زندان در زمان تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به عنوان بیمارستان وابسته به ارتش استفاده می‌شد و جالب است بدانید نلسون ماندلا، حدود 18 سال از عمر خود را در این جزیره گذراند. امروزه از این زندان به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می‌شود.

    زندان «الد ملبورن گل» _ استرالیا

    در زمان استفاده از این زندان 133 فرد در آنجا به دار آویخته شدند و جسد آن‌ها در محل نامشخصی در حیاط زندان دفن شد. کلکسیون ماسک‌های مرگ از نکات‌ عجیب این زندان است. بعد از دار زدن زندانی، سر او را می‌تراشیدند و صورتش را با نوعی پلاستیک قالب می گرفتند. دولت این کار را نمادی برای قدرت و مبارزه علیه جرم می دانست.

    زندان «آلکاتراز» _ آمریکا

    حتما فیلم زندان آلکاتراز را دیده اید، زندانی که در آن از صخره‌ها به عنوان دژ نگهبانی استفاده می شد و فرار از آن غیرممکن بود. اما در سال 1962 سه زندانی که از کت‌های ضد آب خود قایق ساخته بودند موفق به فرار از این زندان شدند و تا به امروز از سرنوشت آن‌ها خبری نیست.

    قلعه‌ی «المینا» _ پرتغال

    باید بگوییم که صنعت برده‌داری در این مکان شکل گرفته است. چرا که هزاران هزار آفریقایی در این منطقه دستگیر می شدند و پس از انتقال به قلعه‌ی بدون بازگشت المینا با کشتی‌های حمل برده‌ها به نقاط مختلف جهان منتقل می رفتند.

    زندان «تول اسلنگ» _ کامبوج

    این زندان یک دبیرستان قدیمی است که «خمر روج»، پادشاه کامبوج آن را به محلی برای شکنجه و قتل تبدیل کرد. او سبب کشتار 1/7 میلیون نفر بود و پس از سقوطش این زندان به یک موزه برای یادآوری نسل‌کشی و خشونت تبدیل شد.

    زندان «جزیره‌ی شیطان» _ فرانسه

    این زندان که به دستور ناپلئون سوم ساخته شد محلی برای تبعید مجرمان بود. آنها مجبور به کار بودند و راه‌ها و سلول‌های خود را می‌ساختند. بیماری و کوسه های آب های اطراف فرار را غیر ممکن می کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار