مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر نیرو

ساخت تصفیه خانه فاضلاب پاکدشت آغاز شد

عصر ساختمان- عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پاکدشت امروز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

ساخت تصفیه خانه فاضلاب پاکدشت آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،  به گفته فرماندار پاکدشت فاز نخست این طرح با ظرفیت 45 هزار متر مکعب در شبانه روز با 298 کیلومتر شبکه جمع آوری و 6 کیلومتر خط انتقال فاضلاب احداث می شود.
    هادی تهمیدی افزود: این تصفیه خانه با سه هزار و 340 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیایی و اعتبارات ملی پیش بینی شده و آماده احداث است.
    فرماندار پاکدشت که در حاشیه این آیین افزود: شهرستان پاکدشت به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک و نیمه خشک با کمبود آب در حوزه های مختلف بویژه بخش کشاورزی و صنعت مواجه است و بازچرخانی آب با تاسیس شبکه فاضلاب می تواند بخش عمده ای از این کمبود را برطرف کند.
    وی تاکید کرد: با اجرای این طرح تا افق سال 1410 علاوه بر حفاظت از محیط زیست، سطح بهداشت عمومی در این منطقه نیز ارتقا می یابد و 320 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش شهرهای پاکدشت ، فرون آباد و شهرک قیام دشت از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

    **افتتاح مخزن آب 15هزار مترمکعبی پاکدشت
     همچنین وزیر نیرو امروز مخزن آب 15 هزار مترمکعبی پاکدشت را افتتاح کرد.
    رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران دراین باره توضیح داد: این مخزن با 91 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری رسید.
    علیرضا کارگری در مراسم افتتاح این طرح اظهارداشت: طرح مذکور شامل یک باب مخزن 15 هزار مترمکعبی زمینی و یک باب مخزن هوایی فولادی با ظرفیت 500 متر مکعب به همراه سامانه گندزایی آب ژاول و یک واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 720 متر مکعب در ساعت است که از امروز وارد مدار شد.
    وی گفت: با اجرای این طرح، پنج حلقه چاه پمپاژ آب به صورت مستقیم به شبکه را انجام می دهند ضمن اینکه موجب بهبود کیفی آب و تکمیل تأسیسات آبرسانی مسکن مهر امام رضا (ع) با هشت هزار واحد مسکونی می شود.
    کارگری اضافه کرد: این طرح موجب تعدیل فشار خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان های ورامین و قرچک نیز می شود.
    وی افزود: با این طرح روش های مختلف بهره برداری به منظور همگن سازی آب شرب چاهها و آب سد ماملو به منظور دست یابی به آب شرب سالم و بهداشتی میسر می شود.
    شهرستان پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی