مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تقاضا برای خرید مسکن بیش از ۷۰ متر بازار خانه های نقلی را کساد کرد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: عامل کاهش ساخت و ساز مسکن نقلی در تهران رشد تقاضا برای خرید خانه های بیش از ۷۰ متر است.

تقاضا برای خرید مسکن بیش از ۷۰ متر بازار خانه های نقلی را کساد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به آمارهای منتشر شده  از سوی  مرکز آمار در خصوص کاهش ساخت و ساز آپارتمان های زیر 60 متری در تهران، گفت: کاهش ساخت و ساز آپارتمان های نقلی تنها مختص پایتخت نبوده و کشور نیز درگیر این موضوع  است.

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکن مناسب طبق اعلام مراکز مربوطه با متراژ 75 متر معرفی شده است، افزود: با توجه به اینکه جمعیت کثیری از کشور درآمد سالانه زیادی نداشته تامین مسکن ارزان و کم متراژ از سوی دولت اهمیت زیادی دارد.

    ساخت مسکن مهر نیاز قشر اعظمی از مردم را به خانه های کم متراژ پاسخ داد

    وی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن مهر توانست نیاز قشر اعظمی از مردم را به خانه های کم متراژ پاسخ دهد، تصریح کرد: حتی برخی از  واحدهای نقلی مسکن مهر  به کمیته امداد واگذار شد که این نیز اقدامی در راستای تامین نیاز برخی اقشار جامعه به خانه های نقلی بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش ساخت واحدهای مسکونی زیر 60 متر نشان می دهد که در پایتخت مطلوب مردم خانه های بیش از 70 متر است، افزود: با توجه به اینکه دولت مجری ساخت و ساز مسکن نیست این فرضیه که ساخت واحدهای بیش از 60 متر مورد تقاضا است، صحت خواهد داشت.

    دولت نمی تواند تعیین تکلیفی در حوزه متراژ ساخت واحدهای مسکونی داشته باشد

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند تعیین تکلیفی در حوزه متراژ ساخت واحدهای مسکونی برای سازندگان داشته باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی تصمیم گیر اصلی در حوزه متراژ مسکن بوده و در این حوزه معلوم می شود که نیازبازار ساخت واحدهای بزرگ تراست.

    وی با بیان اینکه ساخت و ساز واحدهای مسکونی در کشور باید مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد، افزود: کاهش ساخت و ساز خانه های نقلی بر کلیت بازار تاثیر داشته و می تواند به برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا نیز بیانجامد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تحلیل عرضه و تقاضا در بخش مسکن می تواند چرایی کاهش تولید مسکن نقلی در کشور را پاسخ دهد، گفت: کمیسیون عمران مجلس به این موضوع ورود کرده و تبعات کاهش تولید مسکن نقلی را استخراخ خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو