مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن:

الزام استفاده از شیر قطع اتوماتیک گاز در ساختمان ها

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن با اشاره به خرید ۲۰۰ دستگاه توسعه شتاب نگاری از کشور‌های متولی گفت: ۲۰۰ دستگاه شتاب نگاری خریداری شده و امیدواریم قبل از شروع تحریم‌های مجدد تعداد دیگری از این دستگاه‌ها را تحویل بگیریم.

الزام استفاده از شیر قطع اتوماتیک گاز در ساختمان ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، شکرچی زاده در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد حادثه زلزله منجیل برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرای ایین نامه ساختمان‌ها بیان کرد: در سال‌های اخیر تعیین حریم، گسل‌های کلان شهر‌ها بوده و براساس آن محدودیتی ایجاد شده و ساخت و ساز متعارف در محدوده گسل‌ها برنامه ریزی شد.

    وی در ادامه افزود: ساخت و ساز‌هایی که برای مسکن مهر در محدوده گسل‌ها انجام شد نتیجه آن باقی ماندن ستون و تخریب دیوار‌ها بوده و زلزله اخیر کرمانشاه نشان می‌دهد که بیشتر تخریب‌ها مربوط به ساز‌ها بوده است.

    رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن در خصوص بهبود وضعیت سازه‌ها در ساخت و ساز‌ها تصریح کرد: دستورالعمل و راهنمای طراحی سازه‌های خارجی در جهت اجرای دیوار‌های غیر سازه‌ها ابلاغ شده و در این راستا در الحاقیه 2800 علاوه بر دیوار ساختمان‌ها سایر سازه‌ها نیز باید ایمن سازی شود.

    شکرچی زاده عنوان کرد: استفاده از شیر قطع اتوماتیک قطع گاز در برخی از ساختمان‌های الزامی شده است.

    وی با اشاره به خرید 200 دستگاه توسعه شتاب نگاری از کشور‌های متولی گفت: 200 دستگاه شتاب نگاری خریداری شده و امیدواریم قبل از شروع تحریم‌های مجدد تعداد دیگری از این دستگاه‌ها را تحویل بگیریم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن اظهار کرد: استفاده از میلگرد‌های ذوبی و غیر استاندارد در ساخت و ساز یکی از نگرانی‌های مهم ما محسوب می‌شود که در این راستا سازمان استاندارد اقداماتی انجام داده ولی باید اطلاع رسانی شود.

    شکرچی زاده خاطر نشان کرد: بتن با کیفیت یکی دیگر از الزامات ساخت و ساز ایمن به شمار می‌اید که باید به تمامی این موارد توجه ویژه‌ای شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی