مدیران خودروعصر اعتبار

موزه های تهران چقدر دربرابر زلزله مقاوم هستند؟

عصر ساختمان- ایران گسل های فراوانی دارد و خطر زلزله هر لحظه کشور و مردم و هویت چندین ساله کشور را که در موزه ها هستند،تهدید می کند از این رو باید بررسی کرد که موزه ها چه میزان در برابر زلزله استحکام دارند.

موزه های تهران چقدر دربرابر زلزله مقاوم هستند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی کارخانی سرپرست موزه نقاشی پشت شیشه به میزان تجهیز موزه‌ها در برابر زلزله اشاره کرد و گفت:متأسفانه موزه‌های استان تهران اصلا در مقابل زلزله تجهیز نشده‌اند چرا که اکثر موزه‌ها بجز موزه رضا عباسی که در یک ساختمان مدرن قرار گرفته، در ساختمان‌های تاریخی و بنا‌های تاریخی قرار گرفته‌اند و این تغییر کاربری یک بنای تاریخی به موزه باعث شده که بسیاری از نکات ایمنی و نکاتی که باید برای کمتر خسارت دیدن بنا‌ها در برابر زلزله و اتفاقات این چنینی رعایت شوند، انجام نشود.

    وی ادامه داد: البته ممکن است که اصلا امکان رعایت این نکات وجود نداشته باشد، زیرا ما در یک بنای تاریخی آنچنان که باید و شاید نمی‌توانیم به لحاظ مهندسی و علمی مقاوم سازی در برابر زلزله داشته باشیم البته این کار امکان‌پذیر است، اما نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی است.

    سرپرست موزه نقاشی پشت شیشه افزود:به طور حتم ساختمان‌هایی که تبدیل به موزه شده‌اند و در مقابل آتش‌سوزی و سایر اتفاقات مشابه، بیمه هستند در مقابل این حوادث تجهیز شده‌اند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌های خودش برای موزه نقاشی پشت شیشه را تشریح کرد و گفت: قطعا برنامه‌های زیادی خواهیم داشت،  تلاش می‌کنیم که بتوانیم موزه نقاشی پشت شیشه را به پویایی و نشاطی که همه انتظار دارند، برسانیم و رخوتی که در موزه نقاشی پشت شیشه بوده را به مرور زمان برداریم. ما سعی می‌کنیم ارتباطمان را با شهرداری منطقه و آموزش و پرورش بیشتر کنیم و برنامه‌های کوتاه‌مدتی را برای اوقات فراغت تابستان داشته باشیم و فراخور محیط موجود برای کلاس‌های آموزشی نقاشی پشت شیشه و سایر رشته‌های هنری برنامه‌ریزی کنیم.

    کارخانی افزود:تلاش می‌کنیم در قالب اهداف کوتاه‌مدت و دائمی‌ نمایشگاه‌های تخصصی و مرتبط با صنایع دستی را در موزه نقاشی پشت شیشه برگزار کنیم تا از طریق نمایشگاه‌های دوره‌ای پویایی و نشاط خاصی را به موزه برگردانیم. در حقیقت از نظر من موزه یک نهاد فرهنگی است که باید بتواند کنش اجتماعی و رفتار اجتماعی متناسب با شرایطی که در آن واقع شده است را داشته باشد و برای اینکه بتوانیم این کنش اجتماعی را به وجود بیاوریم، باید بتوانیم رویداد تعریف کنیم و من همانطور که در مراسم معارفه مطرح کردم تمام تلاشم را خواهم کرد که موزه نقاشی پشت شیشه را از حالت شیء محور به موزه‌ای رویداد‌محور تبدیل کنم و در حقیقت از طریق رویداد‌ها و شرایطی که به وجود می‌آید مخاطب بیشتری را جذب موزه کنم.

    کارخانی گفت:باید تلاش زیادی برای اجرای برنامه‌های بیان شده در موزه نقاشی پشت شیشه انجام داد و به آینده امیدوار بود البته سالهاست که اتفاق خاصی در موزه نقاشی پشت شیشه نیفتاده است و من امیدوارم بتوانم با ارتباطاتی که با جامعه کوچک، اما پرتوان افرادی که در حوزه نقاشی پشت شیشه فعالیت می‌کنند، کار‌های مفیدی را انجام بدهم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار