مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

عصر ساختمان- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۵۰ هزار مسکن مهر بلا استفاده در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، گفت: طی تفاهم نامه‌ با اتاق تعاون به مددجویان یک مجموعه جهیزیه به صورت اقساط ارائه می‌شود.

واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره «اعطای تسهیلات مسکن برای مددجویان این کمیته»، اظهار داشت: تسهیلاتی برای ساخت و خرید مسکن مددجویان در نظر گرفته‌ایم و اخیراً نیز با پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری 50 هزار واحد مسکن مهر که در کل کشور بلا استفاده مانده است در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار می‌گیرد تا با تکمیل این واحدها در اختیار مددجویان قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در ساخت، خرید مسکن، پرداخت ودیعه و اجاره منزل مشارکت می‌کنیم‌؛ ضمن اینکه خدماتی شامل بیمه درمانی، بیمه مکمل به معنی فرانشیز و کمک هزینه برای بیماران صعب‌العلاج، مجموعه خدمات بهداشتی است که ارائه می‌دهیم.

    *پوشش حمایتی از صد هزار کودک زیر پنج سال

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: صد هزار کودک زیر 5 سال در کمیته امداد داریم که ماهانه کارت آنها به مبلغ 70 هزار تومان شارژ می‌شود تا از فروشگاه‌های معتبر بتوانند لبنیات و پروتئین لازم را دریافت کنند؛ضمن اینکه هر ماه لیست کودکان یاد شده با کمک وزارت بهداشت کنترل شده و آزمایش‌های مختلفی از این کودکان گرفته می‌شود.

    *134 هزار زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند

    رهبر تصریح کرد: 134 هزار زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند تا بتوانند با گذشت 10 سال از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت کنند؛ ضمن اینکه حدود 92 هزار روستایی و عشایری بیمه روستاییان و عشایر شدند و مجموع همه این خدمات برای یک میلیون و 560 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد.

    *اعطای وام‌های کارگشایی بین 2 تا 5 میلیون به مددجویان

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی ابراز داشت: وام‌های کارگشایی بین 2 تا 5 میلیون به مددجویان داده می‌شود؛ البته ممکن است مددجو فرد سالمندی باشد که توان بازپرداخت این وام‌ها را نداشته باشد؛ در نتیجه ما این وام‌ها را به صورت بلاعوض می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه تمام مددجویان کمیته امداد بیمه حوادث هستند، گفت: اگر در حوادثی مانند وقوع سیل، زلزله یا در حین کار در منزل و یا خارج از آن دچار حادثه شوند دیه پرداخت می‌کنیم.

    رهبر از بیمه شدن خوابگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و افزود: تعدادی خوابگاه در کشور داریم که به دلیل دوری راه روستایی به مدرسه، دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها اسکان دارند و به صورت هفتگی به خانه می‌روند که همه این دانش‌آموزان بیمه هستند و در صورت وقوع حادثه می‌توانند از دیه استفاده کنند؛ ضمن اینکه 312 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی درباره «تأمین جهیزیه نیازمندان»، یادآور شد: حدود 116 هزار کمک جهیزیه به مددجویان داده‌ایم و در پایان سال 95 دیگر فردی در صف دریافت جهیزیه نبود؛ ضمن اینکه 65 هزار کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است و با برخی فروشگاه‌های معتبر مانند اتکا، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مؤسسه حضرت رقیه (س) در حال همکاری و هم‌افزایی هستیم.

    وی اضافه کرد: سال گذشته برای خرید جهیزیه و لوازم ضروری زندگی و جهیزیه از کالاهای ایرانی استفاده کردیم؛ضمن اینکه در سال جاری با فروشگاه اتکا تعاملی داریم تا کارت خرید به نوعروسان داده شود تا آنها با سلیقه خود اجناس موردنیاز خود را تهیه کنند.

    رهبر متذکر شد: مبلغ 2.5 میلیون تومان سرانه جهیزیه به کمیته امداد استان‌ها اختصاص یافته است؛البته استان‌ها درآمدهایی دارند و در بعضی مواقع این مبلغ به 5 میلیون تومان می‌رسد.

    *خرید جهیزیه اقساط از اتاق تعاون

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: با اتاق تعاون تفاهم‌نامه‌‌ای امضا کرده‌ایم تا به مددجویان یک مجموعه جهیزیه به صورت اقساط بدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار