مدیران خودروعصر اعتبار

هوش مصنوعی به کمک بازار مسکن آمد

عصر ساختمان- جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور با نام "کیلید" ۳۱ تیرماه در هتل اسپیناس تهران با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه‌های جمعی کشور به صورت رسمی رونمایی شد.

هوش مصنوعی به کمک بازار مسکن آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، در این نشست خبری علیرضا ذوالفقاری مدیرعامل جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور با بیان اینکه "کیلید"جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است گفت : "کیلید" مأموریت دارد و سریع آنلاین را برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه کنندگان و متقاضیان مسکن به عنوان یک آن استار ت آپ فراهم کند و همه ابزارهای لازم را برای مشاوره تخصصی در حوزه مسکن را در اختیار مشاوران بگذارد.
    بنیان‌گذار این استارت آپ هوشمند ادامه داد: ارزیابی هوشمند قیمت خانه یکی از امکانات منحصر به فرد این است که برای اولین بار در ایران معرفی و پیاده سازی شده است با کمک سیستم ارزیابی هوشمند قیمت املاک کاربران قادر خواهند بود تنها با وارد کردن کد پستی 10 رقمی قیمت هر ملکی را بر اساس ویژگی هایی از قبیل مساحت موقعیت سن بنا تغییرات در تغییرات بازار در سطح محله و قیمت املاک مشابه به صورت آنلاین و با دقت بالا محاسبه کند.
    وی افزود: به این ترتیب خریداران فروشندگان و مشاوران املاک می توانند در هر لحظه از قیمت املاک در هر نقطه از شهر تهران مطلع شوند و مطمئن باشند قیمت محاسبه شده با قیمت ملک نزدیک است.
    لازم به توضیح است که در سیستم ارزیابی هوشمند ملک از مدل های محاسباتی و یادگیری ماشین استفاده شده است تا مجموعه ای از داده ها و اطلاعات ارزشمند را در دسترس کاربران قرار دهد با استفاده از اطلاعات و ابزارهای سودمند سامانه می‌توان پیش بینی صحیحی از وضعیت بازار داشته و ریسک معاملات را نیز کاهش داد.
    مدیرعامل استارتاپ "کیلید" ادامه داد: همچنین برای اولین بار شاخص قیمت مسکن را با کمک روش های آماری و اقتصاد سنجی پیچیده محاسبه کرده و شاخص کل این را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این شاخص بر مبنای جدیدترین تحقیقات اقتصاد مسکن محاسبه شده است و تعبیرات و رفتار بازار را به درستی تحلیل می کند.
    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رفتار بازار مسکن در تمام مناطق تهران یکسان نیست و روند تغییرات قیمت برای خانه ها بسته به متراژ و سال ساخت متفاوت است، در شاخص کیلید امکان تفکیک بازارهای هدف 22 منطقه تهران همچنین محدود کردن جستجو بر اساس شرایط متراژی و سنی بنا وجود دارد.
    دکتر ذوالفقاری همچنین ادامه داد در کنار هوش مصنوعی که برای اولین بار توسط این سامانه در بازار مسکن ایران به کار گرفته شده امکان استفاده از تکنولوژی Augmented reality و webmapping  نیز در اپلیکیشن کیلید گنجانده شده است.
    علاوه بر امکان جستجوی روی نقشه، کاربر می تواند تلفن همراه خود را به اطراف چرخانده و موارد خرید و رهن و اجاره را با فاصله مکانی نسبت موقعیت خود را جستجو کند.
    دکتر ذوالفقاری هدف این سامانه را اینچنین برشمرد: Kilid . com بر آنست تا مسیری کارآمد و کم هزینه برای یافتن ملک را در ایران بنیان نهد ،و مرجع تخصصی اطلاعات مسکن کشور را بوجود آورد. هدف "کیلید " افزایش کارایی مشاوران املاک و آژانس ها به عنوان تنها پل ارتباطی رسمی و قانونی بین متقاضیان و عرضه کنندگان مسکن است تا با یاری آنها بتواند زمینه شفافیت در بازار مسکن را فراهم کند.
    علیرضا ذوالفقاری تصریح کرد: در این سامانه بخش متفاوتی به عنوان "فرصت های بازار مسکن" وجود دارد. در این بخش کاربران می توانند درک صحیح و درستی از قیمت ها، تعداد معاملات، میانگین قیمت املاک معامله شده، تغییرات قیمت و شاخص قیمت در مناطق مختلف شهر تهران به دست آوردند. با کمک این اطلاعات درست و داشتن تحلیل های علمی، در زمینه خرید، فروش و اجاره املاک، کاربران می توانند مطمئن تر تصمیم گیری کنند.
    در ادامه دکتر اسلامی دبیر کانون نهاد های سرمایه گذاری با اشاره به تدوین راهکارهای 9گانه وزارت مسکن و شهرسازی برای تعادل بخشی بازار مسکن، گفت: یکی از سیاست های 9گانه وزارت مسکن، بحث شفاف سازی و آگاهی رسانی به آحاد مردم است. در این رابطه، سامانه های اینترنتی مانند کیلید می توانند این شفاف سازی را با استفاده از هوش مصنوعی و بدون نیاز به اظهارنظرهای سطحی که به ایجاد حباب های کاذب قیمتی می شوند، برای مردم فراهم کنند.

    وی با بیان این که طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ششم بهمن ماه 1387، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آنکه قانون منع کرده باشد، گفت: اطلاعات مربوط به معاملات املاک بدون افشای اطلاعات طرفین ، مصداق اطلاعات عمومی ذکر شده در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده و کلیه شهروندان ایرانی حق دسترسی به این اطلاعات را دارند. همچنین بنا به سیاست های اعلامی توسط دکتر آخوندی وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی، دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات از سیاستهای اصلی این وزارتخانه برای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری است.
    اسلامی تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی، GIS و سایر فناوری های مدرن که امروزه در دنیا متداول است، می تواند اطلاعات ملکی را به سوی تصمیمات هوشمند و بدون هیجان و احساسات کاذب رهنمون کند.
    وی در پایان با برتر شمردن تکنولوژی سامانه "کیلید" گفت: ایجاد بازارگاه الکترونیکی مسکن در زمره سیاست های وزارت راه، مسکن و شهر سازی، بعنوان رابطی بین عرضه کنندگان، متقاضیان مسکن و بانک مسکن در کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار