مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس:

۲۱۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان فارس به بهر‌ه‌برداری می‌ر‌سد

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: همزمان با دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) پروژه‌های عمرانی و مسکونی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان در این استان به بهر‌برداری می‌ر‌سد.

۲۱۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان فارس به بهر‌ه‌برداری می‌ر‌سد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، عطاءالله زمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این دهه عملیات اجرایی پروژه 429 واحدی مسکن سلطان‌آباد شیراز با اعتباری بیش از 54 میلیارد تومان با حضور رئیس بنیاد مسکن کل کشور آغاز می‌شود.

    وی بهره‌برداری از پروژه 40 واحدی مسکن شهری لار، پروژه 40 واحدی مسکن خیرساز داراب، 142 واحدی خیرساز صدرا و 86 واحدی خیرساز بدر شیراز با اعتباری بیش از 19 میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های ویژه دهه حساب 100 امام خمینی (ره) در استان فارس عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه بهسازی طرح‌های هادی روستایی نیز 76 پروژه با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و حدود 19 هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه در این دهه 197 واحد مسکن بازسازی‌شده در 19 شهرستان استان با اعتباری بیش از 21 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز 7 هزار و 947 واحد مسکن روستایی با اعتبار 109 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی عنوان کرد: در مجموع 215 میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) در استان فارس افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد هزینه شده و  29 هزار خانوار استان فارس از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

    زمانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن در جهت توسعه روستاها تهیه طرح هادی است و بنیاد مسکن استان فارس باید در 2 هزار 376 روستاهای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در 2 هزار و 276 روستا این طرح تهیه شده و 100 روستای باقی مانده نیز در دست اقدام است و امید است که در 6 ماهه نخست سال جشن اتمام تهیه طرح هادی در این استان گرفته شود.

    وی با اشاره به اجرای طرح هادی در 958 روستای بالای 20 خانوار استان فارس که 40 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را شامل می‌شود تصریح کرد: میانگین کشوری اجرای طرح هادی نیز همین میزان است و دلیل آن نیز بالا بودن هزینه اجرای این طرح در روستاهاست.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه در قالب سهیمه قیر رایگان قرارداد آسفالت معابر 400 روستای این استان با مساحت 1.5 میلیون متر مربع منعقد شده است گفت: تاکنون حدود 60 درصد عملیات اجرایی آسفالت معابر این روستاها به مساحت یک میلیون مترمربع انجام شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و 568 قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان واگذار شده است اظهار داشت: از ابتدا تاکنون نیز 85 هزار و 41 قطعه زمین به روستاییان استان فارس واگذار شده است و در نظر است که در سال 95 نیز 2 هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شود.

    زمانی با بیان اینکه در سال گذشته 18 هزار جلد سند مالکیت روستایی در استان فارس صادر شده و این استان رتبه نخست صدور سند روستایی را در بین استان‌های کشور کسب کرده است افزود: از ابتدا تاکنون 267 هزار و 273 جلد سند مالکیت روستایی و شهری در این استان صادر شده است.

    مدیرکل بیناد مسکن استان فارس با بیان اینکه از  388 هزار و 680 واحد مسکونی روستایی استان تاکنون 213 هزار و 858 واحد معادل 55 درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند گفت: در سال 95 نیز سهیمه بهسازی و نوسازی 15 هزار واحد روستایی به بنیاد مسکن داده شده است.

    وی با بیان اینکه برای کمک به تامین مسکن معلولان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شده است افزود: براساس این تفاهم‌نامه برای 779 خانواده‌ دارای دو معلول استان فارس مسکن ساخته می‌شود که 582 خانواده در نقاط شهری و 197 خانواده نیز در نقاط روستایی ساکن هستند.

    زمانی با بیان اینکه تامین زمین برای خانوارهای شهری بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن و راه‌ و شهرسازی است افزود: براساس این تفاهم‌نامه 32 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط شهری و 18 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط روستایی برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی با بهره 5 درصد به خانواده‌های دارای دو معلول در نقاط روستایی اظهار داشت: علاوه بر این تسهیلات بنیاد مسکن در نقاط روستایی 2 میلیون تومان وام بلاعوض به روستائیان پرداخت می‌کند و زمین را نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه سال گذشته 1289 مسکن شهری توسط بنیاد مسکن این استان تکمیل شده است و امسال نیز برنامه ساخت 1287 واحد مسکن شهری را داریم عنوان کرد: در حوزه مسکن مهر نیز تاکنون 25 هزار و 827 واحد مسکن مهر تکمیل و واگذار شده است و 4 هزار و 88 واحد دیگر باقی مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی