مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش خرید خانه از کشورهای همسایه

عصر ساختمان- اشتیاق خرید خانه از کشورهای همسایه تا جایی در میان ایرانیان افزایش یافته که در طول یک سال میزان خرید خانه ایرانی ها از یک کشور ۲ برابر شده است.

افزایش خرید خانه از کشورهای همسایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، تلاطم های بازار مسکن همچنان ادامه دارد و از فروردین 97 تاکنون شوک های فراوانی به این بازار وارد شده است و همین امر موجب شده تا خریداران مسکن سرمایه خود را به خارج از کشور انتقال دهند.

     

    در همین رابطه، طبق اعلام رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی در گفت و گو با ایسنا، ایرانی ها در سایر کشورها به‌ویژه کشورهای همجوار در حوزه املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند و کار تا جایی پیش رفته که تعداد املاک خریداری شده در سال 96 در قیاس با سال 95 دو برابر شده است.

     

    این در حالی است که خرید و فروش مسکن در کشورمان با این شوک ها و افزایش 40 درصدی قیمت کاهش نیافته اما کارشناسان معتقدند که حجم عظیمی از این خرید و فروش ها توسط دلالان و سازنده ها صورت می گیرد و خرید و فروش های شخصی کاهش چشمگیری داشته است.

     

    البته در این میان بیشترین سختی برای مستاجران است. کسانی که هر ساله مجبور به تغییر محل زندگی خود هستند و شوک های بازار مسکن آن ها را بیش از هر قشر دیگری مورد آزار قرار می دهد. در همین خصوص اما دولت گفته که بیش از پیش به فکر مستاجران است و علاوه بر پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش حداکثر 10 درصدی قیمت اجاره مسکن در هر سال طرح های دیگری نیز در حال اجراست.

     

    براساس گفته حامد مظاهریان،­ معاون وزیر راه و شهرسازی در یک برنامه تلویزیونی، هدف دولت این است که قرارداد ها را از یکسال افزایش دهیم اما این طرح قراردادهای بالاتر مثل قرادادهای 5 ساله را شامل نمی شود.

     

    او افزوده که این فعلا این طرح ها، لایحه ای است از سوی دولت که اگر مورد موافقت مجلس قرار گرفته و به قانون تبدیل شود، در قانون جدید فقط برای سال دوم ده درصد می توان اجاره بها را افزایش داد و در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد.­

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار