مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۶۳ درصدی ارزش صادرات زنجیره فولاد در بهار ۹۷

عصر ساختمان- بررسی آمار صادرات سه ماهه امسال نشان داد، ارزش صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی به بیش از یک میلیارد و ۳۴۲.۹ میلیون دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه پارسال، افزایش ۶۳ درصدی دارد.

افزایش ۶۳ درصدی ارزش صادرات زنجیره فولاد در بهار ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جداول آماری گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در سه ماه نخست امسال 2 میلیون و 978 هزار و 974 تن اقلام زنجیره فولاد ومحصولات فولادی از کشورمان به بازارهای هدف صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش 30 درصدی دارد.
    ایران اکنون سیزدهمین فولادساز جهان محسوب می شود و انتظار می رود در افق 1404 با دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی به جایگاه هفتم دنیا تکیه زند.

    ** واردات اقلام زنجیره فولاد و محصولات فولادی
    براساس آمار موجود در سه ماهه نخست امسال بیش از 403 هزار و 54 تن واردات اقلام زنجیره فولاد و محصولات فولادی صورت گرفت که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 51 درصدی را نشان می دهد.
    ارزش واردات این کالاها در بهار امسال به رقم 356.8 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 37 درصدی دارد.
    پیش از فعالیت دولت یازدهم، سالیانه هفت تا 9 میلیون تن واردات فولاد کشور انجام شده بود.

    ** کاهش صادرات آهن اسفنجی
    برابر این آمار، میزان صادرات آهن اسفنجی در دوره این گزارش به میزان 186 هزار و 360 تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 17 درصد کاهش را ثبت کرد و ارزش صادراتی نیز بیش از 33 درصد افت را در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال نشان داد.
    ارزش صادرات آهن اسفنجی در سه ماهه ابتدایی امسال برابر با 38.9 میلیون دلار بود.
    همچنین به میزان 50 هزار تن واردات آهن اسفنجی در مدت سه ماهه امسال ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 74 درصدی داشت؛ همچنین ارزش 100 میلیون دلاری واردات آهن اسفنجی در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال، کاهش 67 درصدی دارد.

    ** رشد صادرات زغالسنگ و کک
    براساس آمار مورد بررسی در مدت سه ماهه نخست امسال 229 هزار و 291 تن زغالسنگ و کک صادر شد که نسبت به دوره مشابه بیش از 2004 درصد رشد دارد و ارزش صادرات صورت گرفته 28.8 میلیون دلار بود که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی پارسال، افزایش 828 درصدی را نشان می دهد.
    علاوه بر این 171 هزار و 72 تن واردات زغالسنگ و کک در سه ماهه نخست امسال انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال درصد افزایش یافت و در عین حال ارزش واردات زغالسنگ و کک در فصل بهار امسال به رقم 55 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 165 درصد افزایش یافته است.
    به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد مجموع صادرات فولاد در سال 96 به رقم بیش از هشت میلیون تن رسید و تولید فولاد خام (میانی) نیز بیش از 21.8 میلیون تن بود و امسال انتظار تولید، رسیدن به رقم 24 میلیون تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار