مدیران خودروعصر اعتبار

گذری بر خانه‌های هوشمند

افزایش بهره‌وری در گرو استفاده از تکنولوژی روز

عصر ساختمان- هوشمندسازی منازل یکی از اهداف دنیای تکنولوژی به حساب می آید که با گذشت زمان و تغییر وسایل روزمره به این هدف نزدیک تر می شویم.

گذری بر خانه‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، هوشمندسازی وسایل و تجهیزات یکی از اهداف دنیای تکنولوژی است که با نفوذ هر چه بیشتر آن شاهد تحقق این هدف هستیم تا جایی که با نگاهی به اطراف خود از وجود وسایل متعددی هوشمند که دیگر جزئی از زندگی ما شده و زندگی بدون آن‌ها به سختی تصور می‌شود، می‌ببینیم.

    در این میان خلق و استفاده از خانه هوشمند یکی از مهیج‌ترین هوشمندسازی‌ها است که طبق آن تلاش می‌شود از خانه‌های معمولی فاصله بگیریم و به سمت خانه‌های هوشمند با وسایل هوشمند حرکت کنیم.

    از ویژگی‌های خانه‌های هوشمند اتصال تمام وسایل به هم و مدیریت آن توسط یک دستگاه مرکزی است تا در زمان حضور نداشتن در خانه نیز امکان کنترل آن‌ها وجود داشته باشد، این اتصال از طریق اینترنت و در برخی موارد بلوتوث است تا مدیریت واحدی شکل گیرد.

    از دیگر ویژگی‌های این منازل افزایش بهره‌وری انرژی در مقایسه با منازل معولی است، زیرا این منازل به ترموستات هوشمند تجهیز هستند که از این طریق دما هوا، درجه آب و سایر موارد مشابه به صورت خودکار به میزان دلخواه تنظیم می‌شود که این تنظیمات را برای زمان‌هایی که دور از منزل هستید و یا می‌خواهید به منزلتان برسید کاربرد بیشتری دارد.

    در برخی از خانه‌های هوشمند شاهد استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق هستیم که این خود در افزایش بهره وری تاثیر به سزایی دارد.

    افزایش امنیت همواره یکی از دغدغه‌های صاحبان خانه بوده که با هوشمند سازی و استفاده از قفل‌های ویژه آن و دوربین‌های امنیتی می‌توان به این هدف دست یافت.

    برخی از وسایل خانه‌های هوشمند از عادات رفتاری اعضا خانواده، مدل سازی می‌کنند و رفتار مخصوص آن دستگاه را به صورت دل بخواه اعضا در دوره های زمانی مشخص شده تکرار می‌کند.

    از نمونه‌های وسایل هوشمند می‌توان به لامپ هوشمند، تلویزیون‌ها هوشمند، یخچال فریزر هوشمند، ماشین لباس شویی هوشمند، کولر گازی هوشمند، حسگر هوشمند دود، در هوشمند اشاره کرد.

    به طور قطع استفاده از تکنولوژی روز در خانه‌های هوشمند برای رسیدن به اهدافی مانند افزایش راحتی اعضا خانواده، صرفه جویی در انرژی، کنترل بیشتر بر روی وسایل و تجهیزات داخل واحد‌های مسکونی، امنیت و ایمنی بیشتر است تا میزان آن به حداکثر ممکن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار