مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

سازمان آتش نشانی به نردبان‌های بلند نیاز دارد

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: روزانه ۱۵۰ حادثه در تهران اتفاق می افتد که ۳۰ درصد آن آتش سوزی است که چالش های آن‌ها ارتفاع، وسعت و نزدیک شدن به کانون حادثه است که برای اطفاء حریق ساختمان‌ها با ارتفاع زیاد نیاز به نردبان‌های بلند داریم.

سازمان آتش نشانی به نردبان‌های بلند نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد علی نجفی داوری روز سه شنبه در گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، شرکت های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی اظهار داشت:  سازمان آتش نشانی با 130 حوزه و پنج هزار و 400 نیروی آتش نشان در سه شیفت تهران و اطراف آن را نیز پوشش می‌دهد.

    وی با بیان اینکه چالش‌های بسیاری در عملیات‌ها وجود دارد، اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های بزرگ افزایش پیدا کرده و ارتفاع نردبان‌ها برای آن‎‌ها کم است. بلندترین نردبان 64 متر است و بلندترین ساختمان 160 متر ارتفاع دارد، بنابراین خلاء دسترسی داریم و نیاز فراوانی به کمک برای ارائه خدمات و تکنولوژی داریم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی اظهار داشت: در دره‌ها دسترسی بسیار سخت است، بنابراین نیاز به پهپادها برای یافتن کانون آتش سوزی و اطفاء آن احساس می شود. کاربری پهپادها جای رشد دارد و در مرحله آزمایش این وسیله هستیم. همچنین حدود 50 آتش‌نشان سطح مقدماتی استفاده از پهپادها را گذرانده اند.

    وی تاکید کرد: برای اطفا حریق دوربین های الکترو اپتیکال و حرارتی نیاز است تا تشخیص کانون حریق امکان پذیر شود که در این راستا تصاویر پهپادها کمک بزرگی می کند.

    جزو 8 کشور برتر استفاده از پهپاد هستیم

    همچنین منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته اظهار داشت: درآمد سالانه دنیا از پهپادها  127 میلیارد است و اگر بیشتر به آن توجه کنیم افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر جز 5 تا 8 کشور برتر دنیا در زمنیه استفاده از پهپادها هستیم.

    وی ادامه اد: در سه سال آینده درآمد حاصل از پهپادها در جهان 245 میلیار دلار می شود و ما از نظر اقتصادی از این تکنولوژی دور هستیم و باید با توسعه این صنعت ارزش افزوده را افزایش دهیم.

    منطقی اظهار داشت: نیاز است کاربری فناوری پهپادها را توسعه دهیم و محصولات را پیش از ارائه استاندارد سازی کنیم. همچنین پهپادها علاوه بر اقتصاد از نظر امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت هستند که نیازمند توجه فناوران به این حوزه است.

    لازم به ذکر است، نمایشگاه سازمان‌ها، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی صبح امروز با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی، مدیر مرکز توسعه کانیزاسیون جهاد کشاورزی و 40 شرکت دانش بنیانن فعل در این زمینه در محل صندوق افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو