مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در منطقه دماوند

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که ارائه نتایج تحقیقات حاصل از فعالیت آتشفشان دماوند به هیات دولت ارائه خواهد شد، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به زودی شبکه شتاب نگاری زلزله را در منطقه دماوند نصب می کند.

نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در منطقه دماوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده امروز در نشست ویژه ریسک آتشفان دماوند؛ وضعیت موجود و چه باید کردها، گفت: جای خوشبختی است که فعالیت کارگروه زلزله مرکز تحقیقات با هم افزایی و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با زلزله و آتشفشان و دیگر حوادث طبیعی نسبت به افکار عمومی حساسیت نشان می دهد و در جهت ارائه پاسخ‌‌های علمی به مخاطبان گام بر می‌دارد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در کشور چالش‌ها و موضوعات فراوانی برای تحقیقات علمی وجود دارد، افزود: اخیرا موضوع دماوند و نگرانی از آتشفشان بین اقشار مختلف جامعه حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است و بسیار مهم است ما در مرکز تحقیقات و با همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط پاسخ علمی مناسبی نسبت به این نگرانی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه ارکان هایی که بتوانند موضوع فوق را رصد کنند در کشور فعالیت قابل توجهی دارند و انتظار در سطوح ملی و بین المللی این است تا ما بتوانیم پاسخ درخور و مناسبی داشته باشیم.

    شکرچی‌زاده همچنین اعلام کرد خوشبختانه کارگروه زلزله و مخاطرات طبیعی مرکز تحقیقات در چند سال اخیر فعالیت خود نشان داده که ظرفیت ایجاد هم افزایی را دارد و شاهد آن نیز تهیه و تدقیق نقشه گسل‌های تهران و سایر شهرهاست که توسط این کارگروه تهیه و تدوین شد و برخی از آنها نیز از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شدند.

    وی با تاکید بر اینکه ظرفیت هم افزایی در کارگروه زلزله و مخاطرات طبیعی فراهم است، گفت: امیدوارم از نشست امروز نتایج مناسبی استخراج شود و بتوانیم پاسخ های علمی به نگرانی های مردم بدهیم و بتوانیم نتایج تحقیقات را ضمن اعلام به سازمان زمین شناسی و وزارت راه و شهرسازی در سطوح هیات دولت نیز مطرح کنیم.

    شکرچی زاده با اشاره به اینکه دماوند سمبل اقتدار و قدرت ایران است و باید مظهر این بزرگی را پاس بداریم گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به زودی شبکه شتاب نگاری زلزله را در منطقه دماوند نصب می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار