مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی کتابخانه پارک شهر تا پایان سال

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمرانی مسکن‌گستر به عنوان پیمانکار پروژه مرمت کتابخانه عمومی پارک شهر گفت: کتابخانه پارک شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بازسازی کتابخانه پارک شهر تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در بازدیدی که امروز (شنبه، 14 مهرماه) و به مناسبت «روز تهران» از روند بازسازی این کتابخانه انجام شد، رضوی با بیان این‌که از نیمه اول تیر امسال قرارداد این پروژه آغاز شده است، گفت: در ابتدای کار پیمانکار و مشاور پروژه قدری با مشکلات مواجه شدند، بنابراین تقویت سازه و رساندن آن به ورژن 2018 زلزله در دستور کار قرار گرفت، و با مذاکرات انجام‌شده قرار شد بار دیگر طرح معماری پروژه بازنگری شود.

    او افزود: این پروژه به عنوان مدل در بخش سازه بود بنابراین به سازه اصلی بنا دست زده نشد. تقویت سازه در طبقه اول انجام شد و در این بخش از پروژه‌های صنعتی استفاده شد چون نمی‌توانستیم وارد کار به صورت سنتی شویم و به سرعت توانستیم تا 25 مرداد پروژه را به‌روزرسانی کنیم.

    وی با اشاره به دیده نشدن بحث آتش‌سوزی در این سازه گفت: به همین دلیل بار دیگر پروژه به تعویق افتاد تا دستورات مورد نیاز برای استانداردسازی در مقابل آتش‌سوزی داده شود.

    او با اشاره به اینکه کتاب‌های گران‌قیمت در این کتابخانه نگهداری نمی‌شود، افزود: 50 هزار نسخه کتاب در بخش بزرگسالان، 15 هزار نسخه کتاب در بخش کودک و 30 هزار کتاب به عنوان مرجع در این کتابخانه نگهداری می‌شدند، که اکنون برای بازسازی به نقطه دیگری منتقر شده‌اند.

    رضوی ادامه داد: نظر فنی میراث فرهنگی نیز تجمیع شد و قرار است تا پایان امسال پروژه به سرانجام برسد.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا کتابخانه پارک شهر به عنوان یک اثر قدیمی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده یا خیر، گفت: این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده، اما واجد ارزش است به همین دلیل براساس طرح عین به عین ساخته می‌شود.

    احمد مسجدجامعی عضور شورای شهر تهران نیز کتابخانه عمومی پارک شهر را نخستین کتابخانه عمومی شهر تهران دانست و گفت: در زمان ساخت تجهیزات کاملی را برای این فضا درنظر گرفته‌اند. پیش‌بینی شد تا طرح اولیه آن به عنوان نخستین پارک تهران با چنین تجهیزاتی مانند کتابخانه،‌ تماشاخانه، ‌شهربازی و دریاچه مصنوعی ساخته شود. آن یک طرح فوق‌العاده داشت که امروز در حال بازسازی‌اش هستند.

    او تاکید کرد: روز تهران روز اولین‌های این شهر است که باید به آن‌ها توجه شود، به همین دلیل با موافقت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ثبت نام هر کدام از کتابخانه‌های شهر تهران امروز رایگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار