مدیران خودروعصر اعتبار

مهاجرت ۲۳ درصدی روستائیان خراسان‌شمالی به شهر

عصر ساختمان- رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان برنامه و بودجه خراسان‌شمالی از مهاجرت ۲۳.۵۳ درصدی مهاجرت روستائیان این استان به شهر خبر داد.

مهاجرت ۲۳ درصدی روستائیان خراسان‌شمالی به شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «فاطمه دیزاوندی» با اشاره به این‌که بر اساس سرشماری نفوس و مسکن انجام شده در سال 95 تعداد جمعیت این استان 863 هزار و 92 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 377 هزار و 533 نفر را جمعیت روستایی این استان تشکیل داده است که 43.74 درصد جمعیت روستایی و 56.12 درصد جمعیت شهری بوده است.

    وی تعداد جمعیت سرشماری شده این استان را در دوره پیش‌تر از آن 867 هزار و 727 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 419 هزار و 68 نفر را جمعیت روستایی تشکیل می‌داده که 48 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده است.

    به گفته وی، سیر تقسیمات یکی از عللی بوده که تعداد جمعیت روستایی نسبت به شهری کاهش یافته است بطوری‌که طی چند سال اخیر روستاهای زیارت، ینگه قلعه، چناران، شهر آوای کرد و خاور به شهر تبدیل شده‌اند.

    دیزاوندی با بیان این‌که میزان افراد مهاجرت کرده از روستا به شهر 11 هزار و 618، از شهری به شهر دیگر 25 هزار و 370، از روستا به روستا 4438 و از شهر به روستا 7832 نفر بوده است، اظهار کرد: نتایج بررسی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که 23.53 درصد مردم روستایی خراسان‌شمالی به شهر، 51.5 درصد شهری به شهر دیگر، 9 درصد روستا به روستا و 15.90درصد شهر به روستا مهاجرت کرده‌اند.

    وی توضیح داد: وقتی 23.53 درصد جمعیت این استان از روستا به شهر مهاجرت کرده‌اند، 15.90 درصد نیز از شهر به روستاهای مهاجرت داشته‌اند.

    این مسئول تصریح کرد: بیشترین مهاجرت روستائیان به شهر در شهرستان بجنورد صورت گرفته است، چون شماری از روستاهای موجود در این شهرستان به شهر بجنورد خیلی نزدیک هستند و دسترسی آن‌ها راحت‌تر است.

    وی تصریح کرد: وجود برخی دیگر از مشکلات چون کم‌آبی در روستاها موجب شده تا روستائیان از روستا کوچ کرده و به سوی مشاغل خدماتی در شهرها روی آورند.

    رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان برنامه و بودجه خراسان‌شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان کل مهاجرت در کشور 53.21 درصد است که این عدد در خراسان‌شمالی 67.67 درصد است که این رقم نشان‌دهنده آن است که از خراسان‌شمالی سالانه 3093 نفر مهاجرت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو