مدیران خودروعصر اعتبار

از خوابگاه ناایمن تا اسکان در حاشیه شهر

عصر ساختمان- دانشجومعلمان پردیس دخترانه کوثر یاسوج مدتی است که پیگیر وضعیت خوابگاه این دانشگاه هستند و تاکنون چند بار مجبور به جابجایی خوابگاه شده‌اند.

از خوابگاه ناایمن تا اسکان در حاشیه شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، انتقال خوابگاه دانشجویی پردیس دخترانه کوثر باسوج به اطراف و حاشیه شهر و پس از آن جابجایی به مکانی کوچک و استیجاری موضوعی است که دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان این استان را مدت‌ها درگیر کرده و روز شنبه طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویر احمر خواستار مشخص شدن وضعیت خود شدند.

    یک فعال دانشجویی پردیس کوثر یاسوج در گفت‌و‌گو با فارس در این خصوص اظهار کرد: خوابگاه پردیس یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های یاسوج با 50 سال قدمت است که با حداقل‌ترین شرایط رفاهی و ایمنی نزدیک به 150 دانشجومعلم دختر در آن زندگی می‌کردند.

    وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال جاری پس از زلزله یاسوج، سازمان مدیریت بحران استان، ساختمان خوابگاه را ناامن اعلام کرد و خواستار تخلیه سریع این ساختمان شدند؛ برای بازدید خوابگاه آمدند و گفتند قابل سکونت نیست و باید هرچه سریع‌تر تخلیه شود و این امر اتفاق افتاد.

    دانشجو معلم دختر پردیس کوثر یاسوج اضافه کرد: تمام دانشجومعلمان را در خوابگاه پوریای ولی اسکان دادند که این خوابگاه مقابل سالن ورزشی آقایان بود که مشکلات تردد و رفاهی بسیار داشتیم.

    بعد از اسکان دانشجومعلمان دختر در خوابگاه پوریای ولی، به دلیل شرایط بد این خوابگاه، با پیگیری های مسؤولان دانشگاه فرهنگیان و استانداری، خوابگاه سراب تاوه برای دانشجو معلمان در نظر گرفته شد که فاصله بسیار از مرکز شهر و اطراف بیابان از مشکلات جدی این خوابگاه دخترانه بود که با اعتراض دانشجومعلمان همراه شد و مسؤولان امر، ساختمانی استیجاری و چهار طبقه برای خوابگاه انتخاب کردند.

    یکی از دانشجو معلمان پردیس کوثر یاسوج با بیان اینکه خوابگاه در نظر گرفته بسیار کوچک بوده و هر واحدش ظرفیت 8 تا 10 نفر دارد، تصریح کرد: متاسفانه در هر واحد 20 نفر زندگی می‌کنیم که بسیار شرایط بد و نامناسبی است.

    وی ادامه داد: مسؤولان چهار ماه وقت داشتند خوابگاهی در شأن دانشجومعلمان تهیه کنند که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و دانشگاه فرهنگیان همواره با کمبود بودجه و امکانات مواجه است در صورتی که باید در رأس توجه مسؤولین به علت تربیت نسل‌های آینده کشور از سوی دانشجویان آن باشد.

    برخی از فعالان دانشجویی کاملا مسالت آمیز و مطالبه گرانه خواستار تعیین وضعیت خوابگاه خود شدند و با حضور در استانداری درخواست تصریح در این امر داشتند.

    یکی از فعالان فرهنگی این پردیس با محکومیت انتشار حضورشان در استانداری در برخی شبکه‌ها و کانال های معاند، به خبرنگار فارس گفت: این حضور کاملا مطالبانه‌گرانه و دانشجویی بوده و متاسف هستیم از افراد ضد انقلاب که حقیرانه و ناجوانمردانه مطالبه ساده دانشجویان را نیز بهره برداری وقیحانه می‌کنند.

    وی ادامه داد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، به کوری چشم دشمنان کاملا آگاه، بصیر، انقلابی و ولایی هستند و پای اهداف و آرمان های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و کاملا قانونی و دانشجویی ، مطالبات خویش را مطرح می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو