مدیران خودروعصر اعتبار

پشت پرده برکناری مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران

عصر ساختمان- محمد علی افشانی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری را عزل کرد. کریمی گفت: در حالی که در روز تعطیل کاری و با جمعی از روزنامه نگاران و سردبیران مهمان شرکت ملی نفتکش در بندرعباس بودیم ، خبر عزل خود را در رسانه ها دیدم.

پشت پرده برکناری مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد علی افشانی شهردار تهران طی حکمی محمد علی کریمی ابرقویی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران را عزل و پوریا سوری را به عنوان سرپرست این مرکز انتخاب کرد.

    کریمی حدودا 3ماه پیش قبل از برکناری سیف از بانک‌ مرکزی به شهرداری تهران آمد. گفته شده دلیل این برکناری عدم موافقت صدا و سیما با ماموریت کریمی به شهرداری تهران بوده است.

    همچنین نامه ای منتشر شد؛ مبنی بر اینکه منابع انسانی شهرداری تهران نامه نگاری های با صدا و سیما برای حضور کریمی در شهرداری انجام داده است.

    چندی پیش کریمی بخشنامه ای به روابط عمومی های شهرداری ابلاغ  و نام رسانه های که قرار است شهرداری با آنها کار کند را مشخص و اعلام کرد.

    در این بخشنامه آمده است:   انجام مصاحبه و پاسخگویی به لیست رسانه های ارسال شده در زمان های معمول مجاز و فاقد اشکال است و در بروز بحران، شبه بحران و اتفاقات حاشیه ای در سطح منطقه ضروری است با هماهنگی مرکز ارتباطات با رسانه پاسخگویی انجام شود.

    در بند دوم این بخشنامه آمده است، در مواقعی که رسانه ای انتقادی منتشر کرده، در صورتی که پاسخ مستدل و اقناع کننده ای برای موضوع وجود دارد با هماهنگی اداره ارتباط با رسانه و مرکز ارتباطات اقدام به ارسال پاسخ شود. همچنین در خصوص پاسخ دهی به مطالب غیرواقع و کذب که اغلب در شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم بدون اطلاع و مجوز معاونت رسانه و مرکز ارتباطات از هر اقدامی پرهیز شود. در خصوص سایر رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی ضروری است قبل از هر اقدامی با معاونت رسانه و مرکز ارتباطات هماهنگ شود.
    در بند پنجم این بخشنامه آمده: پیش نویس دستورالعمل جامع نحوه تعامل رسانه ای شهرداری تهران به زودی برای نقد و بررسی به همکاران ارسال می شود و بعد از جمع بندی نهایی ابلاغ می شود. نکته جالب در این لیست نبود روزنامه هایی مانند آرمان، ابتکار، تعادل، بشارت نو و پایگاه های اطلاع رسانی مانند پارسینه، خبرگزاری نسیم، شبکه رادیویی قرآن، گفتگو، معارف و ورزش است.
    همچنین در این لیست به واحد مرکزی خبر اشاره شده که دیگر واحد مرکزی خبری وجود ندارد و در حال حاضر خبرگزاری صدا و سیما داریم.در دو بند از این رسانه ها، رادیو ایران و رادیو سراسری به عنوان رسانه های مجاز آمده که این دو رسانه یکی هستند.انتشار روزنامه همبستگی و هفته نامه پدیده شهر نیز مدتی است متوقف شده است .

    محمد علی افشانی شهردار تهران  درباره این بخشنامه گفت: این کار اشتباه است و ما روابط خصوصی نداریم و شهرداری با تمام رسانه ها کار می کند.

    این موضوع به اینجا ختم نشد و ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهرهم درباره لیست خبرنگاران به کریمی تذکر داد.

    وی همچنین از عمکلرد شهرداری در روز تهران انتقاد کرد و گفت: اقای کریمی هنوز فکر می کند روابط عمومی بانک مرکزی است تا شهرداری. چرا برنامه روز تهران به جای اینکه در سالن های شهرداری باشد در سالن وزرات اقتصاد برپا شد.

    بعد از اینکه افشانی شهردار تهران کریمی را برکنار کرد وی در توییتی گفت: در حالی که در روز تعطیل کاری و با جمعی ار روزنامه نگاران و سردبیران مهمان شرکت ملی نفتکش در بندرعباس بودیم خبر عزل خود را در رسانه ها دیدم از همکاران عزیز در شهرداری تهران و رسانه های محترم بابت همراهی و حمایت هایشان سپاسگزارم.

    بر اساس این گزارش ، فاطمه پهلوانی مدیرکل تشکیلات شهرداری تهران و همسر کریمی درباره عزل  رئیس مرکز ارتباطات و امور بین المل توییت کرد و گفت:چطور می‌توانی ساعت‌ها در مکارم اخلاق امام علی سخنرانی کنید و بگوید اگه فساد کنید اغماض نمی کنم ، نهج البلاغه هدیه می دهید و راه به راه از سعدی نقل می کنید؛ اما در عمل آنقدر بی اخلاق باشید که صرفاً بر اساس شنیده ها به یک آدم تهمت بزنی و حکم صادر کنید؟!

    همچنین یکی از مدیران افشانی هم گفت چون صدا و سیما با ماموریت کریمی موافقت نکرده است و نارضایتی از ایشان در عملکرد و خلف وعده اش در استعفا باعث شد افشانی وی را عزل کند حال معلوم نیست  علت دقیق این عزل چیست و فعلا هم قرار است این مرکز با سرپرست اداره شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو