مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های اوقاف برای مسکن‌دار کردن قشر محروم

عصر ساختمان- رئیس انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: اوقاف و امور خیریه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مسکن‌دار شدن قشر محروم جامعه برخوردار است.

استفاده از ظرفیت‌های اوقاف برای مسکن‌دار کردن قشر محروم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، کیومرث سلگی بعد از ظهر بکشنبه در دیدار هیئت امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز استان زنجان با استاندار زنجان، با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه جزو بخش‌هایی است که از ظرفیت بسیار خوبی برای مسکن‌دار شدن قشر محروم جامعه برخوردار است و معتقدیم باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: استفاده از این منابع می‌تواند بسیاری از مشکلات قشر محروم جامعه را در حوزه مسکن حل کند.

    وی با اشاره به اینکه کمک اوقاف و امور خیریه در این زمینه می‌تواند در قالب واگذاری زمین برای احداث مسکن برای نیازمندان و قشر محروم جامعه باشد، تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که خانواده‌های محروم جامعه بتوانند به تنهایی در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که مسکن کالایی گران‌قیمت به‌شمار رفته و برای رفع دغدغه محرومان جامعه در این عرصه، همه باید دست به دست هم دهیم.

    سلگی با یادآوری اینکه فعالیت در عرصه مسکن با سایر بخش‌ها از جمله حوزه درمان که آن نیز از حساسیت زیادی برخوردار است، متفاوت بوده و مهم‌تر از همه اینکه شرایط امروز اقتصادی در کشور، فعالیت در حوزه مسکن را بیش از پیش سخت‌تر کرده است، ادامه داد: خوشبختانه زنجان یکی از استان‌هایی است که توانسته است در این عرصه خدمات قابل توجهی را به محرومان جامعه ارائه دهد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

    رئیس انجمن خیرین مسکن‌ساز استان زنجان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه در استان زنجان 704 واحد مسکونی با 70 هزار و 774 مترمربع زیربنا تحویل واجدان شرایط شده است، افزود: میزان هزینه‌ای که برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان زنجان اختصاص یافته بیش از 44 میلیارد تومان بوده است.

    اسرافیل نیازی با یادآوری اینکه جمعی از خیرین استان در قالب هیئت امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز استان زنجان همانند کشور به فعالیت مشغول بوده و 10 درصد هزینه‌های ساخت و تجهیز واحدهای مسکونی را متقبل شده‌اند، ادامه داد: آنچه که امروز و در برهه کنونی بیش از هر چیز حائز اهمیت است، جذب حمایت خیرین در راستای کمک به متقاضیان واجد شرایط است که امیدواریم در این زمینه به توفیقات ارزشمندی دست یابیم.

    وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های انجمن خیرین مسکن‌ساز استان زنجان، اظهار کرد: این سیاست‌ها شامل تقویت ساختار و تشکیلات انجمن خیران مسکن‌ساز، جذب حمایت‌ خیران در جهت کمک به متقاضیان واجد شرایط، ساخت مسکن ارزان و با کیفیت با حفظ شان و منزلت افراد مستضعف و محروم، برقراری روابط و ایجاد هماهنگی لازم با نهادهای مرتبط جهت ساخت مسکن محرومان و ارتقای جایگاه انجمن به عنوان تشکل فراگیر و موثر جهت محرومیت‌زدایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی