مدیران خودروعصر اعتبار

گرانی بی‌سابقه مسکن طی سال‌های اخیر

عصر ساختمان- متوسط قیمت هر متر خانه در تهران در مهر ماه امسال ۸.۶ میلیون تومان بوده که نسبت به مهر ماه پارسال بیش از ۸۳ درصد افزایش داشته است. این میزان افزایش طی سال‌های ۱۳۹۰ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

گرانی بی‌سابقه مسکن طی سال‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، طبق آمار منتشر شده از تحولات بازار مسکن شهر تهران توسط بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهر ماه سال 1397، معادل 9 هزار و 357 واحد مسکونی بوده که نسبت به ماه قبل 9٫5 درصد کاهش داشته است.

    تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمربنا در مهر ماه سال 1397 نشان می‌دهد، واحدهای تا پنج سال ساخت با 44٫5  درصد بیشترین سهم معاملات مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.

    بر اساس آمار بانک مرکزی از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15٫8 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد معاملات مهر ماه را در اختیار دارد. مناطق 2 و 4 در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    در مهر ماه سال 1397 متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی 8٫6 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل 6٫4 درصد و نسبت به مهر ماه سال 1396 معادل 83٫5 درصد افزایش داشته است.

    بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده با 18٫7 میلیون تومان به منطقه 1 و کمترین آن با 3٫6 میلیون تومان به منطقه 18 تعلق گرفته است.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی، بررسی‌ها نشان می‌دهد، واحدهای مسکونی با زیر بنای 50 تا 60 متر مربع با 14٫6 درصد بیشترین سهم معاملات انجام شده در مهر ماه سال 1397 در شهر تهران را در اختیار دارند. تا پیش از این بیشترین معاملات به خانه‌های با متراژ 60 تا 70 متری تعلق داشت.

    در مجموع واحدهای مسکونی با زیر بنای کمتر از 80 متر مربع 53٫2 درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

    طبق آمار توزیع فراوانی تعداد معاملات مهر ماه سال جاری بر حسب ارزش هر واحد مسکونی، بیشترین سهم از معاملات انجام شده متعلق به واحدهای مسکونی 150 تا 300 میلیون تومانی است که سهمی 17٫8 درصدی دارد.

    در مهر ماه سال 1397 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به مرداد ماه سال 1396 به ترتیب 15 و 12٫6 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار