مدیران خودروعصر اعتبار

همایش ملی معماری و شهرسازی در قزوین آغاز شد

عصر ساختمان- پنجمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با حضور اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه های کشور و دانشجویان روز دوشنبه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

همایش ملی معماری و شهرسازی در قزوین آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، دبیر این همایش یک روزه گفت: این رویداد علمی با نظری بر ملاحظات علوم محیطی در آمایش سرزمین برگزار می شود.
    رحیم هاشم پور افزود: در این دوره 185 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری در نهایت 160 مقاله مورد پذیرش قرار گرفتند.
    وی اظهار داشت: علاوه بر چاپ تمام مقالات در قالب لوح فشرده و کتابچه، سه مقاله از مقالات پذیرفته شده امروز به صورت سخنرانی ارایه و 12 مقاله نیز به صورت پوستر منتشر می شوند.
    وی ادامه داد: در پنجمین دوره از همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان که با همکاری دانشکده معماری و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به صورت سالانه برگزار می شود حدود 400 میهمان از سراسر کشور شرکت کرده اند.
    رحیم هاشم پور افزود: نقش معماری و شهرسازی در آمایش سرزمین، چالش های تهیه مطالعات آمایش استان های کشور، آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه ای، نقش روابط بین الملل در آمایش سرزمین، آمایش سرزمین و میراث شهری، نقش جغرافیا در آمایش سرزمین از جمله محورهای این همایش به شمار می روند.
    وی اظهار داشت:همچنین تمرکز زدایی و آمایش سرزمین، اقتصاد و آمایش سرزمین، نقش مدیریت، فرهنگ و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، راهکارهای اجرا و ساماندهی طرح های آمایش استان ها و نقش بهداشت در آمایش سرزمین دیگر محورهای یازده گانه این همایش را تشکیل می دهند.
    دبیر این همایش علمی گفت: طی چهار دوره گذشته شاهد حضور و حمایت اقشار مختلف علمی، تخصصی و مدیریتی کشور از این همایش بوده ایم و دانشگاه با برگزاری سالانه این همایش توانسته است در سطح کشور و خیلی از کشورهای مختلف جهان توجه اساتید، محققین و دانشجویان را به خود جلب کند.
    هاشم پور اضافه کرد: در چهار دوره گذشته هر ساله شاهد دریافت چند صد مقاله علمی و تحقیقاتی بوده ایم و با کمک حامیان مالی و معنوی لوح فشرده و کتابچه چکیده مقالات را از طریق انتشارات دانشگاه به چاپ رساندیم.
    این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع انتخابی این دوره همایش در خصوص علوم محیطی در آمایش سرزمینی، گفت: با انتخاب این موضوع تلاش شده از همه تخصص ها و رشته های موجود در کشور برای شرکت در همایش دعوت شود بنابراین همایش به همه علوم اختصاص داشته است.
    هاشم پور اظهار داشت:آمایش سرزمین یک علم و یا یک تخصص نیست بلکه هنر مدیریت با بهره گیری از علوم مختلف در جهان حاضر برای توزیع بهینه امکانات در سطح کشور و یا حتی در سطح جهان است.
    وی با بیان اینکه سه مقوله انسان، فضا و فعالیت در علوم محیطی مورد توجه بوده و همان چیزی است که آمایش سرزمینی در دستور کار خود دارد،گفت: با توجه به بحران های متعددی که امروزه کشور ما را تهدید می کند، بررسی و مطالعه آنها و همین طور شناخت برون رفت از این بحران ها از جمله مسائلی است که این همایش در اهداف خود قرارداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو