مدیران خودروعصر اعتبار

رییس جمهوری آذربایجان خواستار تسریع در اجرای دالان شمال -جنوب شد

عصر ساختمان- الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز دوشنبه فرمان سرعت بخشیدن به کارهای تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب در خاک این کشور را صادر کرد.

رییس جمهوری آذربایجان خواستار تسریع در اجرای دالان شمال -جنوب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، در این فرمان بر ضرورت انجام اقدامات تعویق ناپذیر جهت اتصال خطوط ریلی این کشور و جمهوری اسلامی ایران با هدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های ترانزیتی موجود در چارچوب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب، تاکید شده است.
    در فرمان رییس جمهوری آذربایجان آمده است: با توجه به اهمیت مشارکت در اجرای دالان حمل و نقل شمال – جنوب وزارت امور خارجه به همراه وزارت اقتصاد و صنعت و شرکت راه آهن پیش نویس توافقنامه چارچوبی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در باره اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز پیش نویس توافقنامه میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در باره تامین مالی و ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا را با نهادهای مربوطه ایران هماهنگ کرده و به رییس جمهوری آذربایجان ارایه کنند.
    طبق این فرمان رییس جمهوری آذربایجان، طراحی و ساخت بخش خط ریلی از ترمینال راه آهن شهرستان آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز جمهوری اسلامی ایران و نیز ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان واگذار می شود .
    رییس جمهوری آذربایجان با این فرمان از کمیته دولتی گمرک و نیروی مرزبانی این کشور خواستار فراهم شدن شرایط لازم ایجاد زیرساختهای مرزی در رابطه با ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا شد .
    هیات دولت جمهوری آذربایجان موظف به انجام اقدامات ضروری برای اختصاص قطعه زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح های زیر ساختی مذکور و وزارت دارایی نیز به اجرای تامین مالی این پروژه ها شدند.
    طرح تکمیل دالان شمال جنوب شامل حمل و نقل ترانزیتی محموله ها از اروپا و از طریق روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به خلیج فارس و بالعکس می باشد.
    اجرای این طرح موجب افزایش ظرفیت های ترانزیتی روسیه ، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران می شود .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو