مدیران خودروعصر اعتبار

هوشنگ سرخابی در گفت و گو با "عصر ساختمان":

"ساری پویا"؛ اولین تولید کننده چیلر در ایران

عصر ساختمان- هوشنگ سرخابی مدیرعامل شرکت "ساری پویا" اولین تولید کننده چیلر جذبی در خاورمیانه، قدم های اولیه تاسیس این شرکت را در سال ۶۴ برداشت و این شرکت تولیدی تبدیل به یکی از سردمداران صنایع تاسیساتی در کشور شده است.

"ساری پویا"؛ اولین تولید کننده چیلر در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، شرکت ساری پویا با مساحتی بالغ بر 15000 مترمربع و 7000 متر سوله و کارگاه های تولیدی، و با بکارگیری دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا و بیش از 200 نفر پرسنل کاملاً متخصص و آموزش دیده، اقدام به تولید دستگاه های سرمایشی می کند. برای آشنایی با روند فعالیت و محصولات این شرکت گفت و گوی اختصاصی ساختمان فردا را با این مدیر صنعتی میخوانید:
    شرکت ساری پویا چطور شکل گرفت و چه محصولاتی را در این کارخانه تولید می کنید؟
    ساری پویا در سال 1368 به عنوان یک شرکت فنی مهندسی و پیمانکاری فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 70 اولین چیلر در ایران توسط این شرکت طراحی و در سال 72 اولین محصول این شرکت تولید و به بازار عرضه شد. در طول سالیان متمادی با توجه به اینکه چیلر های جذبی در ازای مصرف کمتر برق بازدهی بالاتری دارند تمرکز شرکت در تولید و معرفی این تجهیز تاسیساتی به بازار بود. اما در دوره ای که یارانه نقدی بین مردم توزیع شد و قیمت برق دستوری تعیین شد و با عدم تطبیق افزایش هزینه برق با دیگر منابع انرژی، مصرف کنندگان به سوی محصولات ارزان تر و با بهره انرژی کمتر گرایش پیدا کردند و ما نیز به همین واسطه برای تطبیق خود با بازار تصمیم به تولید چیلر های تراکمی گرفتیم. پس از آن این نوع تجهیزات سرمایشی را نیز در تناژ متفاوت تولید می کنیم.  در حال حاضر تولیدات این شرکت شامل انواع چیلرهای جذبی اعم از یک مرحله ایSingle Effect  ، دو مرحله ای Double Effect  و شعله مستقیم Direct Fire  و از ظرفیت 30 الی 1400 تن تبرید، برج خنک کن و چیلر های تراکمی است.

    محصولات شما با چه استانداری کار می کند و چند پروژه در کشور اجرا کردید؟
    شرکت ساری پویا با بکارگیری معتبرترین استانداردها در زمینه طراحی، تامین مواد اولیه و سیستم کنترل و راهبری، موفق به اخذ گواهینامه  9001:2008 ISO برای محصولات خود در زمینه طراحی، ساخت و خدمات پس از فروش از شرکت DQS  آلمان شده است و مفتخرم اعلام کنم در کارنامه سال های حضور خود در بازار، تولید و عرضه بیش از 250 هزار تن برودت را ثبت نموده است و تاکنون در بیش از 1 هزارو 500 پروژه در سرتاسر کشور (حتی در نقاط دورافتاده ) دستگاه های این شرکت در حال بهره برداری است که برخی از آنها از لحاظ کیفی با معتبرترین برندهای دنیا بطور همزمان در حال کار هستند و هیچ یک از دستگاه های موجود در پروژه ها تاکنون جایگزین نشده اند.
    چطور یک چیلر در شرکت ساری پویا ساخته می شود و به دست مشتری میرسد؟
    شرکت ساری پویا از سه بخش عمده فنی، فروش و خدمات پس از فروش تشکیل شده است که هر بخش چارت سازمانی و اقدامات تخصصی حوزه خود را انجام می دهد.
    بخش فنی شرکت ساری پویا با حضور متخصصین و افراد تحصیل کرده، مشغول طراحی دستگاه ها، خلق ایده های نو بر اساس نیاز روز بازار و یا حتی نیاز هر منطقه، و به حداقل رساندن مشکلات احتمالی دستگاه ها و همچنین ارائه مشاوره به مشتریان است.
    گفتنی است بخش فروش شرکت،  همگام با دانش روز و آخرین متدهای دنیای تاسیسات و همچنین نیاز روز بازار، محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می دارد. شرکت ساری پویا نه تنها در بازار درون مرزی نامی شناخته شده و معتبر محسوب می گردد بلکه پا فراتر از مرزها نهاده و در بازارهای برون مرزی نیز صاحب نام می باشد و تجهیزات این شرکت به کشورهای دیگر نظیر افغانستان هم صادر می شود.
    بخش خدمات پس از فروش شرکت ساری پویا در حقیقت پشتوانه و حامی تلاش تمام واحدهای دیگر است، با دانش و تخصص بروز خود، تمام همت خود را در جهت ارائه سریع و مناسب خدمات به مشتریان در سراسر کشور بکار می گیرد و این مهر تائیدی بر مدیریت مشتری مدارانه این سازمان و اهمیت کیفیت و ضمانت محصولات است.
    تا امروز در بازار های بینالمللی حضور داشتید؟
    شرکت ساری پویا در این سالها توانسته است به عنوان یک مجموعه فنی و مهندسی کاملا ایرانی با به کارگیری حداکثر توانمندی های داخلی، چه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در شرایط نامناسب و سخت در مقایسه با سایر شرکت های نوظهور چینی یا کره ای و... محصولاتی را به بازار عرضه کند که از لحاظ کیفیت و قیمت و مهمتر از آن، خدمات پس از فروش شایسته ای را به مشتریان خود ارائه دهد. ما در رقابتی غیر منصفانه در تلاش سخت و سازنده دارای چنین کارنامه ای شدیم، بنابراین می توان باور داشت که در شرایط مناسب و برابر دارای قابلیت شکوفایی و خلاقیت برتر در همه امور از جمله  کاهش هزینه های تولید، کاهش مصرف انرژی خواهیم بود و گام های فراتری را برداشته، و پاسخگوی بهتری برای نیازهای بازارهای داخلی و خارجی باشیم.
    یک مورد از تاثیرات منفی که تحریم ها ایجاد کرده را بفرمایید؟
    امروز در شرایط سخت تحریم و عدم امکان انتقال مالی بین کشورها امکان تامین مواد اولیه برای تولید کنندها مشکل شده است و باید راه حلی برای این موضوع پیدا شود تا زحمات چندین ساله تولید کنندگان از بین نرود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار