مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت بزرگراهی گران قیمت در کرج!

عصر ساختمان- شهردار کرج گفت: پروژه بزرگراه شمالی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ساخت بزرگراهی گران قیمت در کرج!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اصغر کمالی زاده در اولین جلسه نهاد مطالعات برنامه ریزی شهر کرج که امروز یکشنبه 11 آذرماه  باهدف راهبری و هدایت طرح‌های توسعه شهری کرج برگزار شد، اظهار کرد: بزرگراه شمالی یکی از مهمترین پروژه‌های استان البرز است که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بدون شک اگر این پروژه کلید نمی‌خورد، کارایی پروژه ادامه بزرگراه همت هم به حداقل ممکن می‌رسید و به نتیجه دلخواه از اجرای آن نمی‌رسیدم.

    این مسئول با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه اظهار کرد: مبلغ اولیه قرارداد این طرح 515 میلیارد تومان برآورد شده بود ولی با تعدیل قیمت و بررسی دیگر نکات ضروری به 1000 میلیارد تومان رسید. واقعیت است این 1000 میلیارد نیمی از مجموع اعتبار شهرداری است و تامین آن تنها توسط شهرداری امری غیر ممکن است.

    کمالی زاده اضافه کرد: بزرگراه شمالی پروژه‌ای فرا استانی است و برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن به حمایت دولت امیدواریم.

    این مسئول در ادامه با اشاره به آزادسازی بخش عمده ای از اراضی موجود در مسیر این پروژه گفت: دستگاه قضا و استانداری البرز نقش به سزایی در رفع تملک و آزادسازی مسیر این پروژه داشته است. باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آزاد سازی اراضی این پروژه صورت بگیرد تا روند تکمیل آن تسریع شود.

    پیش از این سرپرست شهرداری کرج با گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی گفته قرار بود این پروژه هر ماه دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد ولی طی هفت ماه گذشته تنها 1.7 درصد پیشرفت داشته است.

    علی اصغر کمالی‌زاده در جلسه چهارشنبه 25 مهرماه شورای شهر اظهار کرده، امیدوارم با همکاری شورای شهر و مجموعه شهرداری خون تازه‌ای در رگ‌های شهر جریان پیدا کند و مشکلات شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

    وی با گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی ادامه داده، قرار بود این پروژه هر ماه دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد ولی طی هفت ماه گذشته تنها 1.7 درصد پیشرفت داشته است. معارضین و مشکل تامین برق از مهمترین دلایل کندی پیشرفت فیزیکی این پروژه هستند که برای حل آنها نماینده ویژه‌ای انتخاب شده تا هر چه زودتر این موانع برطرف شود.

    وی با تاکید بر تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهر توضیح داد: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار مناسب و همت شبانه روزی مجموعه اکثر پروژه های نیمه تمام شهر تا پایان سال به بهره برداری برسد. علاوه بر این تا پایان سال پنج پروژه مشارکتی نیز کلنگ زنی می‌شود تا با تکمیل آنها زمینه رضایت شهروندان بیش از پیش فراهم شود.

    خسرو ارتقایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز پیش از این گفته بود: تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج بدون تخصیص اعتبارات ملی امکان پذیر نیست.

    وی در بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرده، برای این‌که امکان تکمیل و بهره برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه فراهم شود باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم که این مساله در شورای فنی استان نیز مطرح شده است. بزرگراه شمالی کرج 25 درصد استان‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و تکمیل آن نقش زیادی در کاهش ترافیک استان دارد به همین دلیل مسئولان باید نگاه ویژه ای برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن داشته باشند. با وضعیت پیشرفت و همچنین تخصیص اعتبار پیش بینی می‌شود این پروژه تا چهار سال آینده هم به بهره برداری نرسد.

    معاون استاندار البرز با اشاره به یکی از مهمترین معضلات تکمیل این پروژه گفت: بخشی از پروژه بزرگراه شمالی از کنار اراضی سپاه می‌گذرد و همین مشکلاتی را به وجود آورده است. تاکنون جلسات مختلفی برای توافق با سپاه برگزار شده و امیدواریم این جلسات به زودی نتیجه بدهد.

    محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در بازدید از بزرگراه شمالی کرج گفته بود: پیش‌تر رغبت برای انجام این پروژه چندان جدی نبود ولی حالا همه مسئولان در خصوص ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر آن متفق القول هستند. آزادراه شمالی پروژه‌ای ملی است‌ و باید با نگاه ملی برای رفع مشکلات آن گام برداشت. در نظر داریم با تسهیل و رفع موانع موجود در مسیر بزرگراه شمالی کرج این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. باید کار گروه های مورد نیاز برای چگونگی تکمیل این پروژه تشکیل و مصوبات آن با جدیت پیگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار