مدیران خودروعصر اعتبار

حسن یزدانی و ساخت یک «آزادی» دیگر در جویبار

عصر ساختمان- نابغه جویباری کشتی ایران به زودی کار ساخت یک ورزشگاه بزرگ را در شهر خود آغاز می‌کند؛ استادیومی که به اعتقاد مربی‌اش می‌تواند یک «آزادی» دیگر باشد.

حسن یزدانی و ساخت یک «آزادی» دیگر در جویبار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ورزش سه، فردا لیگ باشگاههای کشتی آزاد جهان به میزبانی بابل برگزار می شود؛ اما خبری از پرآوازه‌ترین کشتی گیر ایرانی در سال‌های اخیر در این رقابت ها نیست. حسن یزدانی که نیمه اول سال را در اردوهای تیم ملی سپری کرد و تمرینات سختی را پشت سر گذاشت، با طلای بازی‌های آسیایی و برنز مسابقات جهانی 2018 به کار خود پایان داد.


    این نابغه جویباری تصمیم گرفته تا شروع دوباره اردوهای تیم ملی استراحت کند و به برخی از مسائل شخصی زندگی خود برسد.


    خبر می رسد حسن یزدانی این روزها پیگیر ساخت یک ورزشگاه مدرن در جویبار است. بعد از المپیک 2016 استاندار وقت مازندران به تنها طلایی کشتی ایران قول داده بود که یک زمین در این استان در اختیار او قرار دهد. بلافاصله بعد از شنیدن این وعده این پروژه در ذهن حسن یزدانی کلید خورد که با در اختیار گرفتن این زمین ورزشگاهی چندمنظوره و بزرگ را برای کمک به ورزش شهر خود بسازد.


    در حالی که بیش از 2 سال از دادن این وعده به نابغه کشتی ایران می گذرد، هنوز زمین در اختیار او قرار داده نشده است. یزدانی هم برای پیگیری این ماجرا کمیته المپیک و وزارت ورزش را در جریان قرار داده و صالحی امیری هم به او کمک کرده تا بتواند زمین را هر چه سریعتر در اختیار بگیرد.


    گویا انتقال سند این زمین که در نزدیکی شهر جویبار است، در مراحل نهایی به سر می برد و با پیگیری رییس کمیته ملی المپیک به زودی زمینی با مساحت بالا در اختیار حسن یزدانی قرار می‌گیرد. موردی که در این مدت در روند انتقال زمین مشکل ایجاد کرد،‌ تغییر استاندار و برخی دیگر از مسئولان استانی بود.


    بعد از تحویل زمین به زودی کار ساخت ورزشگاه چندمنظوره در شهر جویبار از سوی حسن یزدانی استارت می خورد. البته از آنجایی که این کشتی گیر ایرانی علاقه ای به تبلیغات برای خودش ندارد، قصد ندارد خیلی اجرای این پروژه را رسانه ای کند.


    اصغر ثمربخش، رییس هیات کشتی مازندران در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «انتقال این زمین مراحل نهایی خود را طی می کند. در دوره ای که فلاح استاندار مازندران بود، وعده اعطای این زمین را به حسن یزدانی بعد از المپیک 2016 داد. حسن یزدانی این روزها دنبال کارهای ساخت ورزشگاه چندمنظوره است. او وام بلاعوض برای ساخت این ورزشگاه دریافت خواهد کرد. به هرحال حسن یزدانی قهرمان بزرگی است و گفته می خواهد برای مردم شهر خود یک مجموعه بزرگ بسازد.»


    در حالی که رییس هیات کشتی مازندران از اعطای وام بلاعوض برای ساخت این مجموعه ورزشی صحبت کرده، مشخص نیست احداث ورزشگاه چندمنظوره این چنینی چقدر هزینه خواهد برد و چقدر زمان برای ساخت آن نیاز است.


    برای اطلاع از این موضوع سراغ همت مسلمی، مربی حسن یزدانی در جویبار رفتیم که همچنان ارتباط نزدیکی با این نابغه کشتی ایران دارد.


    مسلمی در توضیح هدف حسن یزدانی برای ساخت ورزشگاه چندمنظوره به "ورزش سه" گفت: «هدف حسن این است که اول از همه یک سالن کشتی خوب و مجهز بسازد تا بچه ها و استعدادهای این منطقه بتوانند رشد کنند و مطرح شوند. استاندار قبلی مازندران در دوران خودش همه را بسیج کرد تا مجوزهای لازم داده شود و هم اکنون 80 درصد کارها انجام شده و امیدواریم 20 درصد باقی مانده هم با همکاری مسئولان و مردم صورت بگیرد.»


    وی درباره اینکه دیگر بخش های این ورزشگاه بزرگ به چه رشته هایی اختصاص دارد، عنوان کرد: «علاوه بر کشتی مجموعه های دیگری هم قرار است در این ورزشگاه ساخته شود. اسب سواری، زمین چمن فوتبال، قایقرانی و سالن های چندمنظوره از دیگر بخش این مجموعه بزرگ خواهد بود. اگر اجازه دهند شاید یک ورزشگاه بزرگ مثل استادیوم آزادی در جویبار ساخته شود.»


    مربی حسن یزدانی درباره اینکه 20 درصد باقی مانده برای آغاز پروژه چه زمانی تکمیل می شود، گفت: «راستش را بخواهید همه کارها انجام شده و تمام مجوزها گرفته شده است. از استانداری تا وزارت ورزش همکاری خوبی داشتند. فقط دامداران آن منطقه با ساخت این ورزشگاه مخالفت کردند. آنها گوسفند و دام های خود را در آن منطقه پرورش می دهند و فکر می کنند اگر این استادیوم ساخته شود، زندگی شان خراب خواهد شد. حتی سرمایه گذار و پیمانکار هم آماده شروع کار هستند و اگر این مشکلات رفع شود، کار خود را آغاز می کنند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار