مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت وساز دربستر رودخانه ها خسارات حوادث طبیعی کشوررا افزایش می دهد

عصر ساختمان:معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، ساخت وساز در بستر رودخانه ها و بی توجهی به مقاوم سازی ساختمان ها را ازاشتباه های انسانی و عوامل خسارت بار در زمان حوادث طبیعی کشور دانست.

ساخت وساز دربستر رودخانه ها خسارات حوادث طبیعی کشوررا افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، مرتضی اکبرپور در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود:
    در موضوع بحران، با جان و مال مردم سر و کار داریم و لازم است دستگاه ها ضمن آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم ، آمادگی کافی را داشته باشند.
    وی گفت: برخی اقدام های اشتباه درسال‌های اخیر توسط مردم و مدیران سبب بروز تلفات انسانی و مالی فراوان در کشور شد.
    اکبرپوربیان داشت: ساخت و ساز‌ها در بستر رودخانه‌ها و همینطور بی‌توجهی به مقاوم سازی ساختمان‌ها در شهر‌ها سبب آسیب پذیری کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی شده است.
    وی ، ایران را یکی از حادثه خیز‌ترین کشورهای دنیا برشمرد و گفت: تا زمانی که در زیرساخت‌ها اقدام اساسی صورت نگیرد و به استاندارد‌ها در ساخت و ساز توجه نشود، هر اندازه هم که اعتبارات برای مدیریت بحران هزینه شود نمی‌توان از عهده مدیریت بحران‌ها بر آمد.
    اکبرپور همچنین به فعالیت 280 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران کشور برای راه اندازی یک هزار پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور دنبال می‌شود لیکن در زمان حاضر اعتبار لازم تامین نشده است .
    به گفته وی هدف از ایجاد این پایگاه‌ها، تامین و استقرار تجهیزات و امکاناتی است که در زمان وقوع بحران به آن ها نیاز است تا در اختیار امدادگران گذاشته شود.
    معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آموزش امداد و نجات به عموم مردم که در زمان وقوع حوادث نزدیک‌ترین امدادگران به حادثه هستند از جمله اهداف راه اندازی پایگاه‌های چندمنظوره است.
    اکبرپور تاکید کرد: به دلیل ضرورت فعالیت این پایگاه‌ها، حداقل هر شهرستان باید یک سالن چند منظوره مدیریت بحران داشته باشد.
    وی گفت : به همین منظور تفاهم نامه ای با جمعیت هلال احمر کشور امضا کرده ایم و در تمام روستاهای کشور با همکاری دهیاران یک خانه امداد آغاز بکار خواهد کرد.
    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: سازمان مدیریت بحران، تابع قانون خوبی است که این قانون توسط مجلس شورای اسلامی ازپنج سال پیش به دولت ابلاغ شده است.
    اکبرپور بر لزوم پیگیری مدیران دستگاه های ذیربط برای حصول آمادگی و رفع مشکلات سازمان خود تأکید کرد.
    مدیرکل مدیریت بحران استان البرز نیز در ادامه این نشست ،هماهنگی و مدیریت بحران خشکسالی، زلزله و حوادث جاده ای را از مهمترین مسائل استان برشمرد و گفت: مراحل آمادگی و پیشگیری اگر به خوبی انجام شود، مرحله مقابله با اثرات حوادث مشکل نخواهد بود.
    مهدی مهرور بیان داشت :باید احتمال بروز حوادث را باور کنیم و برای مواجهه با آن آمادگی لازم کسب شود.
    وی افزود برای تمام شهرداران و دهیاران استان احکام لازم صادر شده و این افراد مسئول در مقابل حوادثی که در شهر ها و روستاها اتفاق می افتتد، مسئول هستند.
    فرماندار ساوجبلاغ لزوم توجه به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد اورژانس هوایی، مجهز شدن شهرداری ها و جمعیت هلال احمر در پایگاه ها و بخش های تابعه شهرستان ساوجبلاغ
    به امکانات امداد و نجات، اختصاص اعتبار لازم برای رفع مشکلات جاده ها و نقاط حادثه خیز راه ها، تکمیل پروژه سالن مدیریت بحران و کنترل و استفاده بهینه از سیلاب را از مهمترین برنامه این شهرستان در سال گذشته و جاری دانست .
    ابوالقاسم پالیز گیر آموزش ساکنان 60 روستا توسط هلال احمر یکی از برنامه های موفق سال 94 ساوجبلاغ بیان کرد و گفت: دو پد استاندارد بالگرد ، توزیع بروشورهای آموزشی و برگزاری مانورهای استانی هم از برنامه های خوب این شهرستان در سال گذشته بوده است .
    فرماندار ساوجبلاغ در ادامه از پیش بینی 16 نقطه حادثه خیز در شهرستان خبر داد و افزود: در برخی
    مکان ها سیستم های الکترونیکی(جی پی اس ) برای نشانی یابی بالگردها ایجاد شده است.
    وی در خاتمه درخواست کرد تا نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان بلند مرتبه مثل نردبان های هیدرولیکی اطفائ حریق برای شهرستان اقدام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار