مدیران خودروعصر اعتبار

مصوبه ویژه مجلس برای حریم‌یابی گسل‌های نامعلوم کشور

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید مطالعات پهنه بندی لرزه ای را ساماندهی و ارزیابی لرزه ای ساختمان ها و شبکه های حیاتی را صورت دهد.

مصوبه ویژه مجلس برای حریم‌یابی گسل‌های نامعلوم کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، گفت: در نشست علنی مجلس، پیشنهادی را مطرح کردیم که بر اساس آن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است گسل های کشور را حریم یابی کرده و برای آن شناسنامه فنی ایجاد کند.
    گسل تهران

    تکلیف وزارت راه برای ساماندهی مطالعات پهنه بندی لرزه ای

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین وزارتخانه باید مطالعات پهنه بندی لرزه ای را ساماندهی و ارزیابی لرزه ای ساختمان ها و شبکه های حیاتی را صورت دهد.

    پهنه و حریم گسل های تهران مشخص نیست

    در شرایط کنونی روند حریم یابی گسل ها در شهرها به صورت ناقص صورت گرفته، به طوری که در شهری مانند تهران هنوز پهنه و حریم گسل های مشخص نیست

    وی گفت: در شرایط کنونی روند حریم یابی گسل ها در شهرها به صورت ناقص صورت گرفته، به طوری که در شهری مانند تهران هنوز پهنه و حریم گسل ها مشخص نیست.

    تعداد بسیاری از برج های پایتخت بر روی گسل ساخته شده اند

    بهادری افزود: متأسفانه به علت نبود شناسنامه فنی برای گسل ها، بر روی این مناطق، ساختمان سازی صورت گرفته و حتی تعداد بسیاری از برج های پایتخت بر روی گسل ساخته شده اند.

    محدوده بسیاری از گسل کلانشهرها مشخص نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز محدوده بسیاری از گسل های موجود در کلانشهرها مشخص نیست و این مسئله موجب شده که افراد بدون اطلاعات دقیق، اقدام به ساختمان سازی کنند که قطعا در صورت بروز زلزله، خسارات بالایی را وارد می کند.

    وی ادامه داد: در شرایط کنونی این احتمال وجود دارد که موقعیت دقیق جغرافیایی گسل ها با اطلاعات درج شده در نقشه ها تفاوت داشته باشد، از این رو حریم یابی گسل ها می تواند به ثبت اطلاعات دقیق و صحیح کمک شایانی کند.

    تکلیف قانونی وزارت راه برای راه اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از موارد مهم در مصوبه امروز مجلس، راه اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله از طریق توسعه شبکه ملی شتاب نگری کشور در کلانشهرها است که این مسئله می تواند در کاهش تلفات ناشی از زلزله کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو