مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

پروژه‌های نیمه‌تمام سال آینده به اتمام می‌رسد

عصر ساختمان- معاون شهردار تهران، گفت: در سال آینده برنامه داریم که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و هیچ پروژه‌ جدیدی آغاز نکرده‌ایم.

پروژه‌های نیمه‌تمام سال آینده به اتمام می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بعد از تصویب کلیات بودجه در صحن علنی شورا، تبصره‌های بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

    محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، گفت: متن تبصره‌ها خوانده نشود چرا که در کمیسیون‌ها بارها خوانده شده و متن تبصره‌ها مقابل اعضاست ملاحظه کنند و اگر موردی داشتند آن را اعلام کنند. تبصره یک بودجه مطرح شد و بدون هیچ موضوعی از آن عبور کردم و در تبصره 2 نیز موردی وجود نداشت.

    هاشمی در همین حین جلسه را ترک کرد و به امینی نائب رئیس شورای شهر، گفت: آقای امینی بیایید بالا جای من بنشینید، امینی خطاب به هاشمی گفت چند دقیقه، هاشمی گفت 20 دقیقه.

    امینی بعد از اینکه ریاست جلسه را بر عهده گرفت، امانی عضو شورای شهر تهران، گفت که باید تبصره‌ها خوانده شود.

    امینی نایب رئیس شورا گفت: قاعده همین است و باید خوانده شود.

    نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر گفت: 10 بار این تبصره‌ها خوانده شده است به خدا در کمیسیون‌ تلفیق بارها این موارد ذکر شده است.

    امینی نایب رئیس شورا، گفت: درست است خواندن تبصره‌ها زمان‌بر است اما قاعده است و باید خوانده شود. اما دوستان هم نظر دهند.

    آقای میرلوحی، آقای الویری نظرتان چیست؟

    امینی ادامه داد: اما قاعدتاً برای اینکه تبصره‌ها ضبط و ثبت شود باید خوانده شود البته یادم است سال گذشته هم همین‌طور بوده است.

    وی دوباره خطاب به الویری گفت: نظر حضرتعالی که سابقه طولانی در اجرا دارید، چیست.

    الویری گفت: عرض کردم باید خوانده شود.

    نژادبهرام بعد از اینکه تبصره یک را خواند هیچ کس مخالفتی نکرد و بعد از قرائت تبصره 2 حجت نظری عضو شورای شهر اعلام کرد که پیشنهادی در این باره دارد.

    این عضو شورا، گفت: شورا ساعت‌ها وقت برای بررسی ردیف‌ها و بودجه‌ها می‌گذارد و بعد از تصویب بودجه به شهرداری می‌رود. کمیته تخصیص رأساً تشخیص می‌دهد که بودجه در کجا هزینه شود. شاید دلشان بخواهد در یک ردیف اعتبارات صد درصد تخصیص و در ردیف دیگر 25 درصد تخصیص یابد. تقاضای من این است که در حوزه‌های مختلف مأموریتی به یک میزان اعتبارات تخصیص یابد که عادلانه باشد. سقف اعتبارات تخصیصی را 25 درصد در نظر بگیریم و مازاد بر آن نیاز به مجوز شورا داشته باشد.

    امینی نایب رئیس شورای شهر خطاب به نظری گفت: متن پیشنهادتان را بدهید.

    نظری گفت: متن را داده‌ام دست خانم نژادبهرام است.

    حسن رسولی به عنوان مخالف پیشنهاد نظری گفت: در برنامه سوم در ماده 39 کمیته تخصیص تعریف شده شهردار تهران رئیس است و رؤسای کمیسیون‌ها نیز حضور دارند. به نظر من این موضوع درست نیست و بهتر است آقای نظری پیشنهادشان را پس بگیرند.

    محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به عنوان موافق گفت: در محفلی گفتند ما نسل سوخته‌ایم، گفتم چرا نسل سوخته هستیم، گفتند در دوران ما پدرسالاری بود و مادران گوشت آبگوشت را به پدران می‌دادند امروز که ما به سن ازدواج رسیده‌ایم و خودمان پدر شده‌ایم دوره فرزندسالاری است و گوشت آبگوشت را مادران جلوی فرزندانشان می‌گذارند. در حوزه تخصیص اعتبار هم همین است می‌گویند در دوران بحران هستیم، سفره‌ای پهن شده است، مسئول سفره به هر کس که می‌خواهد اعتبار را تخصیص می‌دهد.

    وی ادامه داد: آقای نظری بیان کردند که اعتبارات یکسان باشد آیا این سخن بد است؟ حرف بدی زده شده است؟

    الویری عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر درآمدها غیرواقعی باشد قدرت مانور بیشتر می‌شود باید درآمدها واقعی باشد اگر درآمدها محقق نشود مجری اختیار دارد برخی درآمدها را کاهش دهد.

    سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: این موضوعات در کمیسیون تخصیص دیده شده است. برنامه ما این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را سال آینده به اتمام برسانیم و یک پروژه جدید هم در برنامه اضافه نکرده‌ایم.

    در نهایت پیشنهاد حجت نظری به رأی گذاشته شد و این پیشنهاد با 9 رأی موافق و 9 رأی مخالف از 18 نفر حاضرین به تصویب نرسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو