مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات نشت آب از پایه‌های برج آزادی

عصر ساختمان- مفاخریان گفت: در سنوات گذشته اقداماتی برای برچیدن فضای سبز اطراف برج آزادی و برچیدن کف میدان صورت گرفت که موجب نابودی شبکه زهکش میدان شد.

جزئیات نشت آب از پایه‌های برج آزادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی مفاخریان شهردار منطقه 9 شهرداری تهران در واکنش به برخی اخبار منتشره مبنی بر نشت آب از پایه‌های برج آزادی اظهار کرد: در سنوات گذشته اقداماتی برای برچیدن فضای سبز اطراف برج و برچیدن کف میدان صورت گرفت که سبب نابودی شبکه زهکش میدان شد.

    وی با تأکید بر اینکه این اقدامات به صورت اصولی و مهندسی صورت نگرفته است، افزود: مجموع این اقدامات موجب شد که آب از یک بخش به بخش‌های دیگر نشت کند.

    شهردار منطقه 9 شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز نقطه مشخصی در کف میدان کشف نشده که بگوییم آب از آنجا نشت می‌کند تا آن را رفع ایراد کنیم، گفت: احتمال می‌رود علت نشت آب، وجود آب نما‌های خطی در اطراف میدان باشد، لذا نیازمند این هستیم که کار عایق‌بندی و شبکه زهکش آبنما‌ها را مجدد به صورت کارشناسانه انجام دهیم.

    مفاخریان ادامه داد: برای این منظور کارگروهی متشکل از مجموعه میراث فرهنگی، وزارت ارشاد، سازمان زیباسازی و بنیاد رودکی که متولی نگهداری برج آزادی هستند، تشکیل شده است تا برخی از کارها را از طریق اقدامات عاجل دنبال کنیم.

    وی افزود: مقرر شد تا دوباره کار عایق بندی و زهکشی پایه‌های برج بررسی شود و مجددا آبنما‌های خطی اطراف میدان هم کار خود را آغاز کنند.

    شهردار منطقه 9 شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سرایت نشت آب به معماری برج گفت: فعلاً بخش‌هایی را که احتمال می‌دادیم در آنجا نشت آب وجود داشته باشد، متوقف کردیم و درصدد هستیم تا شبکه زهکش را هم برطرف کنیم.

    مفاخریان با بیان اینکه میدان آزادی 50 سال قدمت دارد، تصریح کرد: کارکرد‌های این میدان در طول 50 سال گذشته به خاطر شرایط ترافیکی و ایجاد خطوط مترو تغییر کرده است.

    وی با بیان اینکه میدان آزادی به عنوان یک مرکز اجتماع محور مردم قلمداد می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم بتوانیم از این ظرفیت برای اجتماعات محوری مردم استفاده کنیم.

    شهردار منطقه 9 شهرداری تهران با اشاره به ترکیب اصلی نور و صدا و آب که در مجموعه میدان آزادی وجود دارد، گفت: ما درصدد هستیم این کار را به صورت دائمی انجام دهیم و خود برج نیازمند آن است که مرمت شود و مجموعه وزارت ارشاد هم برای تأمین اعتبارات در حال پیگیری از دولت است و بخش‌هایی از فضای معماری این برج که در طول زمان آسیب دیده مرمت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار