مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمانشاه:

بازسازی و تعمیر ۱۷۱ مسجد مناطق زلزله زده به بنیاد مسکن واگذار شد

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه احداث و تعمیر ۱۷۱ باب مسجد در مناطق زلزله زده استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، گفت: عملیات بازسازی این مساجد به تازگی شروع شده است.

بازسازی و تعمیر ۱۷۱ مسجد مناطق زلزله زده به بنیاد مسکن واگذار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گردهمایی روحانیون و طلاب حوزه های علمیه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در اسلام آبادغرب افزود: در جریان زلزله سال گذشته 36 مسجد تخریب و به 141 مسجد نیز خسارت وارد شد.
    وی با بیان اینکه ساخت و تعمیر مساجد زمان بر شده است، گفت: ابتدا ساخت این مساجد را به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کردیم که اعلام کردند نمی توانند انجام بدهند و اوقاف هم تقبل نکرد و در نهایت به بنیاد مسکن واگذار شده است.
    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با جدیت در حال انجام کار است، گفت: یک هزار تن سیمان رایگان برای ساخت و تعمیر مساجد اختصاص داده ایم و تلاش می کنیم این ‌میزان را هم‌ بیشتر کنیم.
    استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود روند بازسازی مناطق زلزله زده استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نواقص و کاستی هایی وجود دارد و ما منکر آن نیستیم اما از مردم می خواهیم با بزرگواری خودشان ما را ببخشند.
    بازکند تاکید کرد که در روند بازسازی نیازمند همکاری همه هستیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.
    وی گفت: در زلزله سال گذشته در مجموع به 125 هزار واحد شامل 104 هزار واحد مسکونی، 14 هزار واحد اقتصادی بخش کشاورزی و هفت هزار واحد اقتصادی بخش صنعتی خسارت وارد شد.
    وی اطهار داشت از 67 هزار واحد مسکونی که باید تعمیر می شد تا امروز کار 64 هزار واحد به اتمام رسیده و از 37 هزار واحد احداثی نیز تاکنون حدود 25 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی سه هزار و 500 واحد نیز بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    او اضافه کرد: همچنین از هفت هزار واحد اقتصادی نیز 50 درصد رو به اتمام است و از 14 هزار واحد بخش کشاورزی نیز 11 هزار به اتمام رسیده است.
    استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زلزله حدود پنج هزار میلیارد تومان خسارت به استان زد، گفت: بازسازی مناطق زلزله زده 10 هزار و 500 میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد.
    بازوند همچنین افزود: زلزله یک هزار و 241 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها خسارت وارد کرد که دولت تاکنون 800 میلیارد تومان به حوزه زیرساخت ها اختصاص داده و خیرین نیز 200 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و خانه بهداشت و سایر بخش ها هزینه کرده اند.
    به گفته او، خیرین ساخت حدود 130 مدرسه و 80 خانه بهداشت را در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تقبل کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار