مدیران خودروعصر اعتبار

از دروازه های هوشمند تا سیستم های بادی؛

معرفی ۳ محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل

عصر ساختمان- سیلاب ها در سراسر جهان در حال گسترش هستند. سال ها پیش سیل و زلزله هر ۱۰۰ سال یکبار رخ می داد اما اکنون با توجه به تغییرات اقلیمی پدیده هایی مثل سیل روندی فصلی پیدا کرده اند و در برخی از کشورها در فواصل زمانی کوتاه رخ می دهند.

معرفی ۳ محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از انتخاب، تا مدتی پیش تصور می شد بهترین راه برای مبارزه با بالا آمدن آب به شکل سیل استفاده از کیسه های شن و ماسه است. اما آیا این بهترین راه است؟ قطعا خیر. در ابعاد کوچک و خانگی برای مبارزه با سیل راهکارهایی هوشمند وجود دارد که برخی از آن ها در حد ایده هستند و هنوز به شکل انبوه تولید نشده اند اما در ادامه به معرفی این ایده ها می پردازیم:

     

    دروازه سد ضد آب

    دروازه آب یک دستگاه پی وی سی هوشمند است که از فشار آب در حال عبور را ثبت و کنترل می کند. درواقع این دروازه می تواند ضمن مقاومت در برابر فشار آب، شدت و ضعف آب در حال عبور را نیز ثبت کرده و از طریق اپ های هوشمند پیغام هایی برای کاربران ارسال کند. اگرچه این ابزار نسبت به ابزارهای رایجی مثل شن و ماسه بسیار گران قیمت تر است اما یک ابزار بسیار موثر برای جلوگیری از آسیب های سیل است.

     

    سیستم های بادی  پیشگیری از سیل

    استفاده از حوزه های امن بادی یکی از روش ها ی رایج برای حفاظت از جان افرادی است که در محدوده های شهری و روستایی زندگی می کنند. اغلب سنگرهای بادی از جنس پلی استر هستند. این سنگرهای بادی بسیار بادوام هستند. ایده  اصلی این سیستم ها این است که با آب بجنگد  اما در سیستم های هوشمند تر که در حال آزمون هستند، استفاده از سیستم های بادی است که بر اساس شدت آب، شدت باد خود را کم و زیاد می کنند. این موضوع به کنترل انرژی نیز کمک می کند.

    بلوک های هوشمند

    استفاده از بلوک های هوشمند با هدف کنترل سیل از دیگر روش هایی است که می تواند پشت در خانه ها، انبارها و ... استفاده شود. این بلوک های هوشمند با کیفیت بالای خود گاهی موثرتر از کیسه های شن و ماسه هستند. درواقع این بلوک ها می توانند ضمن اندازه گیری فشار آب، به ساکنان خانه ها هشدار دهند که وضعیت پشت در بحرانی است یا قابل کنترل.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار