مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد:

۷۰ درصد سرقت‌ها به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی است

عصر ساختمان- رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از به کارگیری بیش از ۱۰۰هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری در راستای تامین امنیت داخلی کشور طی طرح نوروزی ۹۸ و ماموریت تامین امنیت مناطق سیل زده خبر داد.

۷۰ درصد سرقت‌ها به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی با اشاره به ماموریت عظیمی که مجموعه نیروی انتظامی در تعطیلات نوروز سال 1398 بر عهده داشتند، گفت: در این ماموریت بیست روزه تقریبا تمامی نیروهای پلیس با تخصص‌های گوناگون حضور پررنگی داشتند که در این میان پلیس پیشگیری به دلیل نوع ماموریت ویژه خود به صورت شبانه روزی و با تمام قوا در سراسر کشور به انجام وظیفه پرداخت.

    وی با تاکید بر اینکه 70 درصد سرقت‌ها به علت عدم رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی رخ داده است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال پلیس پیشگیری ناجا با تلاش فراوان توانست در بسیاری موارد شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته برای هموطنان ایجاد کند که این توفیقات پس از پایان تعطیلات و بررسی عملکرد این پلیس و همچنین برخی شاخص‌های جرایم در بازه زمانی نوروز 1398 نسبت به نوروز 1397 بهتر مشخص شد.

    وی افزود: در جریان این ماموریت بزرگ که از روزهای پایانی سال 1397 آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت و با ماموریت تامین امنیت مناطق سیل زده مصادف شد، بیش از 100 هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری شرکت داشتند و به صورت شبانه‌روزی در راستای تامین امنیت داخلی کشور انجام وظیفه کردند.

    رئیس پلیس پیشگیری همچنین گفت: در کنار کارکنان پایور پلیس نزدیک به 5 هزار نفر از پلیس‌های افتخاری و نیروهای بسیج و همچنین بیش از 25 هزار نفر از نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا با در اختیار داشتن 350 خودرو و 550 موتورسیکلت نیز حضور داشتند و با همراهی پلیس به برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان پرداختند.

    وی با تاکید بر اینکه انجام گشت‌های انتظامی در تمام سطوح تاثیر بسیاری در پیشگیری از وقوع جرایم و برقراری نظم و امنیت در سطح کشور داشت و این اثر در تعطیلات نوروزی که با مسافرت‌های بسیار و خالی‌ ماندن منازل شهروندان برای مدت طولانی همراه بود، بیشتر نمایان شد، ادامه داد: با توجه به این اصل انکار ناپذیر پلیس پیشگیری گشت‌های خود را در بخش‌های کلانتری، پاسگاه‌ و یگان‌های امداد و به صورت خودرویی، موتوری و پیاده سامان‌دهی کرده بود.

    سردار شرفی افزود: پلیس پیشگیری ناجا با حدود 8840 گشت خودرویی، 4718 گشت موتوری و 4979 پاس پیاده در سراسر کشور در طول تعطیلات نوروز امنیت و آسایش را برای شهروندان تامین کرد.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نخستین توفیق امنیتی و انتظامی ناجا در حوزه جرایم سرقت بوده است که خوشبختانه در کشف سرقت 45 درصد افزایش و در وقوع جرایم خشن 12 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، گفت: دستگیری مجرمان نیز یکی از وظایف پلیس پیشگیری ناجا است که در این زمینه در رابطه با شرارت 4 درصد، دستگیری سارق 43 درصد و دستگیری مربوط به قاچاق کالا نیز 13درصد نسبت به مدت مشابه آن در نوروز 1397 افزایش نشان می‌دهد.

    سردار شرفی افزود: در مورد تصادفات منجر به جرح نیز برای بیش از 6 هزار و 964 تصادف جرحی درون شهری و بیش از 4 هزار و 779 مورد برون شهری و همچنین برای 86 مورد تصادف فوتی درون شهری و 393 مورد تصادف فوتی برون شهری تشکیل پرونده و پیگیری قضائی شد.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سایر یگان‌های زیرمجموعه این پلیس نیز اشاره کرد و گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور در جریان تعطیلات نوروزی سال 1398 موفق شد تا با تلاش شبانه روزی امنیت بیش از 3 میلیون و 177 هزار مسافر را در قالب نزدیک به 25 هزار و 546 پرواز را تامین کرده و رضایت مراجعه کنندگان را به خوبی جلب کند.

    وی ادامه داد: پلیس راه‌آهن نیز در همین بازه زمانی نسبت به تامین نظم و امنیت نزدیک به یک میلیون و 950 هزار نفر مسافر ریلی شبکه را‍‌ه‌آهن در سراسر کشور به خوبی همت گمارده و یگان حفاظت شهرداری تهران نیز با جدیت هرچه بیشتر اقدام به اجرای طرح‌های انضباط اجتماعی کرد تا جلوه‌ و زیبایی شهر تهران در ایام نوروز هرچه بیشتر حفظ شود.

    سردار شرفی با اشاره به اهمیت تامین امنیت مسافرین خطوط دریایی در تعطیلات نوروزی سال 1398، گفت: یگان حفاظت بنادر و کشتیرانی نیز در این بازه زمانی امنیت 538 هزار مسافر خطوط دریایی را در قالب 7هزار و 500 شناور تفریحی و مسافربری تامین کرده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی همچنین با اشاره با وظیفه دوچندان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تعطیلات نوروز و حساسیت ماموریت این یگان گفت: یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در این بازه زمانی به خوبی نسبت به تامین امنیت بیش از 15 میلیون و 334 هزار نفر گردشگر داخلی و بیش از 75 هزار گردشگر خارجی اقدام کرده است که در کنار حراست از امنیت موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کاری بسیار بزرگ به شمار می‌آید.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان و در تمامی نقاط کشور پاسدار آسایش و امنیت هموطنان در ایام نوروز بود، اظهار کرد: از مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی که پلیس را در انجام وظایف محوله یاری کردند تا روزهای شادی را برای همه ایرانیان خلق کند، قدردانی می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو