مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت ۲۷۳ میلیاردی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

عصر ساختمان- مدیرعامل آبفا شهری مازندران از خسارت ۲۷۳ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات آبرسانی این استان خبر داد.

خسارت ۲۷۳ میلیاردی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید عبدالهی با بیان اینکه بارندگی و سیلاب‌های اخیر در مجموع 273 میلیارد ریال به تأسیسات آبرسانی استان مازندران خسارت زد، گفت: آسیب به 15.3 کیلومتر خطوط انتقال آب، از مدار خارج شدن 3 ایستگاه پمپاژ و 21 الکتروپمپ و تخریب 5.6 کیلومتر شبکه توزیع بخشی از این آسیب‌ها بوده است.

    وی افزود: مجتمع آبرسانی سیمرغ (سیمرغ، جویبار و بهنمیر)، بابل، بابلسر، سوادکوه (زیراب، پل سفید و آلاشت)، سوادکوه شمالی و ساری، مرزن آباد، بلده نور، بهشهر و خلیل شهر از جمله شهرهایی بودند که بیشترین آسیب را در این سیل متحمل شدند.

    *میزان خسارت سیل به تأسیسات آبرسانی سیمرغ چه مقدار است؟

    مدیرعامل آبفا شهری مازندران، میزان خسارت در مجتمع آبرسانی سیمرغ را 59 میلیارد ریال، عنوان و تصریح کرد: به منظور تأمین آب شرب مشترکین شهرهای تحت پوشش این مجتمع از همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله آب و فاضلاب روستایی، هلال احمر و بکارگیری غواص برای تنظیم شیرآلات در تأسیسات غرقاب شده این مجتمع استفاده کردیم.

    عبدالهی ضمن اشاره به فعالیت شبانه روزی اکیپ‌های فنی و تیم واکنش سریع در نصب و برقراری آب شرب مشترکین این مجتمع گفت: با تلاش بی وقفه طی 24 ساعت، آب شرب مشترکین شهرهای سیمرغ، جویبار و بهنمیر و روستاهای مسیر را وصل شد.

    وی از تخریب ایستگاه پمپاژ در جویبار با 2 میلیارد و 550 میلیون ریال خسارت خبر داد و اظهار کرد: برای تأمین آب شرب مشترکین این شهر تعمیرات اضطراری ایستگاه پمپاژ انجام شد.

    *سیل بیش از 81 میلیارد ریال به تأسیسات آبرسانی سوادکوه خسارت زد

    مدیرعامل آبفا شهری مازندران با بیان اینکه در شهرهای زیراب و پل سفید، به دلیل طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیر 2 کیلومتر خط انتقال آب دچار شکستگی شد، خاطرنشان کرد: خطوط انتقال در مناطق سرخ کلاً، شبکه توزیع بالا زیرآب، زیرگذر جاده اصلی سرخ کلاً و شبکه منتهی به مخازن چاه بالازیرآب، چشمه دراسله و 2.75 کیلومتر شبکه توزیع دچار آسیب و شکستگی شدند.

    عبدالهی با بیان اینکه در شهرستان سوادکوه 81 میلیارد و 400 میلیون ریال تأسیسات آبرسانی دچار آسیب شد، گفت: اکیپ‌های فنی در شرایط سخت آب و هوایی حضوری فعال داشتند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان، شکستگی‌های خطوط انتقال آب را ترمیم نمایند.

    وی افزود: در اثر رانش جاده اصلی زیراب به شیرگاه در منطقه کارسالار سوادکوه حدود 700 متر خط انتقال دچار شکستگی و جریان انتقال آب از چشمه‌های دراسله و گلناب دره به شهرستان سوادکوه شمالی قطع شد که بلافاصله نیروهای واکنش سریع با تجهیزات لازم، از شهرهای همجوار با هماهنگی به منطقه اعزام شدند.

    مدیرعامل آبفا شهری مازندران، رانش زمین را مهم‌ترین دلیل تخریب خطوط انتقال در شیرگاه به ویژه خط انتقال گلناب دره در منطقه کارسالار و وشی دانست و تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قطع کامل آب مشترکین سوادکوه شمالی، از چاه‌های جایگزین استفاده شد.

    *کمبود آب در شهرهای گروه الف

    وی به کمبود آب در شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر، امیر کلاً و هادی شهر و روستاهای مسیر، اشاره و تصریح کرد: به دلیل افزایش میزان کدورت آب سد البرز، 500 لیتر در ثانیه منابع تأمین کننده آب شرب این شهرها کاهش یافت.

    عبدالهی به فعالیت روزانه 22 تانکر سیار آبرسان از سوی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی با ظرفیت 115 هزار لیتر و توزیع بیش از 20 هزار بسته یک لیتری آب بسته بندی شده در شهرهای بابل و بابلسر اشاره کرد و گفت: برای تأمین آب شرب در شهرهای گروه الف و برداشت آب از لایه بالایی سد با همکاری آب منطقه‌ای مازندران، خط انتقال آب به طول 400 متر در دو فاز، احداث و مشکل کمبود آب شرب این شهرها تا حدودی برطرف شد.

    *سرنوشت تأسیسات آبرسانی ساری در سیل اخیر

    وی با بیان اینکه در روزهای نخست باران، در شهر ساری نیز ایستگاه پمپاژ فاضلاب دچار آب گرفتگی شد و گل ولای به 35 شبکه فاضلاب نفوذ کرد و 100 متر خط انتقال آب نیز تخریب شد، یادآور شد: بلافاصله ایستگاه و شبکه فاضلاب بهسازی، شست و شو و پمپ چاه نیز تعویض شد.

    عبدالهی ادامه داد: پس از وقوع سیل به دلیل افزایش کدورت آب سد شهید رجایی و برای حفظ سلامت مشترکین این شهر، تصفیه خانه آب سیلم بهرام از مدار خارج و بخشی از نقاط این شهر دچار افت فشار و یا قطعی آب شدند.

    وی با اشاره به کاهش 400 لیتری آب از سد شهید رجایی و استفاده از چاه‌های جایگزین و نیز شکستگی خط انتقال 400 میلی متری در شهر ساری گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با کاهش میزان کدورت آب سد و نیز برطرف کردن شکستگی خط انتقال، مشکل افت فشار و قطع آب در این شهر برطرف شد.

    مدیرعامل آبفا شهری مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به تخریب خطوط انتقال آبرسانی ورودی و خروجی مخزن ذخیره شهر بهشهر، تخریب 2 کیلومتر خط انتقال چشمه آب شرب خلیل شهر و تخریب یک کیلومتر شبکه توزیع آب رستمکلا گفت: در مجموع 3 میلیارد و 750 میلیون ریال به این تأسیسات خسارت وارد شد.

    مدیرعامل آبفا شهری مازندران به تخریب خط انتقال چشمه آب شرب طاهر کلاً در شهر بلده، اشاره و تصریح کرد: با استفاده از چاه‌های جایگزین و اجرای 250 متر خط انتقال، کمبود آب شرب مشترک این شهر در روزهای گذشته برطرف شد.

    عبدالهی تصریح کرد: خطوط انتقال چشمه آب شرب در مرزن آباد و پلور نیز دچار تخریب شدند که با ترمیم و جایگزینی چشمه کمبود آب شرب ساکنان این مناطق برطرف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار