مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین تکلیف حق مسکن کارگران در روزهای آینده

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: رضایت از افزایش دستمزدها زمانی به دست می‌آید که بازار در ثبات به سر برده، اقلام و مایحتاج ضروری کارگران از افزایش قیمت‌ها تأثیر نپذیرد.

تعیین تکلیف حق مسکن کارگران در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فتح‌اله بیات با اشاره به افزایش 36.5 درصدی حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد کارگران نسبت به سنوات گذشته رضایت بخش بود و شورای عالی کار زحمت زیادی برای آن کشید ولی افزایش هزینه‌ها و تورمی که در همین ابتدای سال اتفاق افتاده قیمت اقلام ضروری و مصرفی کارگران را افزایش داده و معیشت کارگران را از این جهت دچار مشکل کرده است.

    وی افزود: عدم تثبیت قیمت‌ها موجب شده تا کارگران نسبت به معیشت خود نگران باشند و افزایش دستمزدها را به دلیل وقوع اتفاقات غیر قابل پیش بینی احساس نکنند. سال گذشته نیز نوسان نرخ ارز موجب شد تا کام کارگران تلخ شود و از افزایش دستمزد احساس رضایت نکنند.

    به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، کارگران خواهان بازگشت ثبات به بازارهای داخلی و کاهش تورم و خط فقر هستند تا در سال جدید، معیشت آنها دستخوش تحولات روز قرار نگیرد.

    بیات در عین حال به مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: سال گذشته شورای عالی کار حق مسکن کارگران را به 100 هزار تومان افزایش داد، اما علیرغم تصویب آن در شورای عالی کار هنوز در هیأت وزیران تصویب و اجرایی نشده است که طبعاً در روزهای آینده باید تعیین تکلیف شود تا کارفرمایان حق و حقوق کارگران را در پایان فروردین بپردازند.

    وی گفت: طبق توافق سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در بهمن ماه سال گذشته، کمک هزینه مسکن کارگران از 40 هزار تومان به 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد و انتظار داریم در چند روز آینده مصوبه هرچه سریع‌تر به کارگاه‌ها و کارفرمایان ابلاغ شود تا کارگران این افزایش را در حقوق فروردین ماه دریافت کنند.

    بیات خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه سیل که در روزهای آغاز سال بسیاری از استان‌ها را گرفتار کرد، کارگاه‌های زیادی تعطیل و کارگرانشان بیکار شدند که امیدواریم این مشکل با همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

    به گزارش ایسنا، مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در روزهای اخیر به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده و جهت تصویب نهایی به هیأت وزیران ارسال شده است. اعضای شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته با افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند و کمک هزینه مسکن کارگران را که پیش از این 40 هزار تومان بود به 100 هزار تومان افزایش دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار