مدیران خودروعصر اعتبار

نسخه جدید مالیاتی نیویورک برای بهبود وضعیت بازار مسکن

عصر ساختمان- در شهر نیویورک آمریکا بیش از ۷۵ هزار خانه خالی وجود دارد و مسئولین این شهر قصد دارند برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و کاهش رونق خانه‌های لوکس، یک نسخه جدید مالیاتی را در دستور کار قرار دهند. بر اساس این مالیات سالانه مبلغی معادل ۰.۵ تا ۴ درصد از ارزش ملک، از صاحبان خانه های لوکس دریافت خواهد شد. بر اساس پیشبینی‌های صورت گرفته اعمال این مالیات دست کم درآمد ۶۵۰ میلیون دلار را برای دولت به همراه خواهد داشت که می‌تواند صرف ساخت خانه‌های مقرون به صرفه و تعمیر و نگهداری مترو شهر شود.

نسخه جدید مالیاتی نیویورک برای بهبود وضعیت بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مقاومتی نیوز، در شهر نیویورک آمریکا جنبشی در حال تشکیل شدن است تا مالیات جدیدی روی املاک و مستغلات تصویب شود. این مالیات خانه‌های اعیانی و لوکسی که از آن‌ها جهت اقامت اصلی استفاده نمی‌شود و به عبارتی خالی هستند را مورد هدف قرار می‌دهد.

    درآمد حداقل 650 میلیون دلاری از مالیات جدید نیویورک

    بر اساس قانون مالیاتی جدید از خانه‌های دوم و بیشتر که ارزش آن‌ها بیش از 5 میلیون دلار است، در نرخ‌های بین 0.5 تا 4 درصد ارزش ملک به‌صورت سالانه اخذ خواهد شد.

    بر اساس تخمین مقامات محلی این مالیات حداقل 650 میلیون دلار هر ساله به درآمد دولت می‌افزاید که می‌توان از آن برای انجام تعمیرات مورد نیاز سیستم مترو نیویورک استفاده کرد. در سال گذشته مشخص شد که مترو نیویورک به سمت فرسودگی رفته و به بیش از 40 میلیارد دلار برای تعمیرات و نگهداری در دهه‌های آتی نیاز دارد تا از تخریب و نابودی آن جلوگیری شود.

    درآمد حاصل از مالیات علاوه بر نگهداری از مترو می‌تواند در ساخت مسکن مقرون به صرفه برای افراد کم‌درآمد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
    نسخه جدید مالیاتی نیویورک برای بهبود وضعیت بازار مسکن

    روزنامه ها پیش بینی کرده اند که اخذ این مالیات تأثیر بسزایی بر املاک مسکونی با ارزش 25 میلیون دلار خواهد داشت و در صورت اجرای آن، ارزش قیمت دارایی‌ها به طور میانگین حدود 46 درصد کاهش می‌یابد. همچنین ارزش املاک با قیمت بین 20 تا 25 میلیون دلار ممکن است در حدود یک چهارم کاهش یابد.

    بنابراین همانند ونکوور، فروش املاک و مستغلات لوکس با این اقدام مالیاتی جدید، کنترل می شود و تقاضا برای خانه‌هایی با قیمت‌های نامتعارف کاهش خواهد یافت؛ که این موضوع خود در تعادل قیمت سایر خانه‌ها مؤثر است.

    بر اساس تحلیل این نشریه، یک خانه با ارزش 41 میلیون دلار باید مالیاتی در حدود 1 میلیون دلار را سالانه پرداخت کند. با این اوصاف با دریافت مالیات از حدود 300 واحد مسکونی لوکس، نیمی از درآمد سالانه مالیات جدید (650 میلیون دلار) محقق خواهد شد.

    بر اساس آمار تا سال 2017، در شهر نیویورک حدود 75 هزار خانه دوم و خالی وجود داشته که 5.4 هزار واحد آن به قیمت بیش از 5 میلیون دلار یا بیشتر فروخته شده است. آمارهای نیویورک نشان می‌دهد، این تعداد از خانه‌های خالی (75 هزار واحد) برای کل بی‌خانمانان شهر نیویورک کافی است.

    کاهش 15 درصدی خانه‌های خالی با اخذ مالیات

    طبق گفته نیویورک تایمز، جنبش اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و غیر مصرفی پس از فروش اخیر یک پنت هوس چهار طبقه با متراژ 24 هزار فوت مربع، با قیمت 238 میلیون دلار آغاز شد. این معامله به عنوان گران‌ترین فروش خانه مسکونی در تاریخ ایالات‌متحده شناخته می‌شود.

    گزارش‌های خبری محلی بی‌شماری در مورد اخذ مالیات جدید در شهر نیویورک همانند شهر ونکوور به عنوان یکی از شهرهای بزرگ جهانی که اخیراً مالیات بر خانه‌های دوم را اجرا می‌کند، ارائه شده است.

    طبق گفته هیئت تحریریه نیویورک‌تایمز، در ونکوور و بریتیش کلمبیا اخیراً مالیات جدیدی، سوداگری مسکن به طور خاص ملاکان و صاحبان مسکن‌های زیاد غیر ساکن را مورد هدف قرار می‌دهد؛ زیرا درصدی از درآمد غیرقابل قبول به دست آمده از سوداگری مسکن، با مالیات اخذ شده و برای زندگی بهتر به ساکنان این شهرها کمک خواهد کرد و بیش از 30 درصد قیمت‌ها در سال 2018 کاهش یافته است.

    بر اساس گفته مقامات ونکوور با اخذ مالیات 1 درصدی از ارزش واحدهای خالی، در یک سال بیش از 38 میلیون دلار درآمد توسط دولت کسب شد که عمده آن‌ به برنامه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه اختصاص یافته است.

    گفتنی است در ونکوور کانادا پس از تصویب مالیات بر خانه‌هایی که بیش از 6 ماه از سال خالی هستند، از سال 2017 تا 2018 تعداد املاک خالی 15 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی